BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Katalizátor lesz a szövetség

Bíró Pétert, a Siemens Rt. stratégiai és kommunikációs igazgatóját választották meg a Magyar Marketing Szövetség elnökének. A versenyszférából érkező szakember és a megújult elnökség határozottabb és aktívabb marketingstratégiát ígér a szövetség számára.
2003.05.26., hétfő 00:00

Amióta elvégezte az egyetemet, Bíró Péter a marketingnek szentelte életét. Mint mondja: annak ellenére, hogy a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem hallgatójaként vonzónak tartotta választott szakját, a külkereskedelmi pályát, végül mégis a marketing mellett döntött. Igaz, ebben éppen Kandikó József, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) múlt héten leköszönő alapító-elnöke játszott nagy szerepet. Ő csábította Bíró Pétert az intézmény pécsi kihelyezett tagozatához oktatónak. Bíró Péter jelen volt az 1990-ben alapított MMSZ indulásakor is, amelynek immár negyedik éve elfoglalt alelnöki székéből emelkedett a vezetői pozícióba.

A szakember szerint a legfontosabb kérdés, amellyel az új vezetésnek szembe kell nézni, az a világgazdaságban az utóbbi években bekövetkezett jelentős változás: a tőzsdei árfolyam mint mérőeszköz eluralkodása, valamint a világgazdasági recesszió miatt a rövid távú profitorientáltság révén a pénzügyi szemlélet uralkodott el, így a kockázati tőkebefektetők és a pénzügyi befektetők kerültek meghatározó szerepbe. A hoszszú távú és tartós kiszolgálásukat hirdető marketinges szemlélet alárendelődött. Döntően ez okozza, hogy ma a marketingszakma presztízse már nem olyan, mint öt évvel ezelőtt volt - véli a szakember.

Az új elnök mindenesetre nem hiszi, hogy ez tartósan így maradhat. Bíró Péter szerint "bár a marketing nem minden, de minden marketing". Mint mondja: egy "új gazdaság" van kialakulóban, amelynek hajtóereje az infokommunikációs technológia. Ezekre pedig nem a pénzügyesek, hanem a marketingszakemberek tudnak majd jól reagálni. Igaz, a változásokra való gyors reagáláshoz a pénzügyesektől kell pénzt kapniuk - ezért lesz fontos, hogy a marketingesek jobban tudjanak "pénzügyül" - vallja.

A szövetségnek szerinte katalizátornak kell lennie, az új elnökségnek pedig a szövetséget kell megmozgatnia. Képviselni kell a marketingszakmát, hirdetni a marketingszemléletet, konferenciákat, workshopokat, vitaesteket, szakmai találkozókat szervezni. A gazdaság alakítóival, a kormányzati szervekkel és az üzleti szféra szereplőivel is rendszeres párbeszédre van szükség. Ehhez a stratégiához új - a korábbinál aktívabb - kommunikáció is párosul, amellyel számos jelenséget, rendelkezést szóvá kívánnak tenni. Bíró Péter szerint fontos lenne az is, hogy a szövetség szakértőit többször kérjék fel vita- és konzultációs partnernek.

A marketing makroszinten is vizsgálni tudja a szükségletek alapján kialakítható fejlesztési irányokat. Az a szakember véleménye, hogy nagy lehetőséget szalasztott el az ország azzal, hogy elfelejtődött a borászat hazai marketingje, s mindenki csak az exportra koncentrált. Úgy véli, a söripar után most majd a külföldi borászatok fogják ellehetetleníteni a hazai borászatot, amely miatt saját piacon veszíthet meccset Magyarország. Marketingszemlélettel ebben az esetben is egyértelműen bizonyítható a tennivaló, talán hangosabban kell szólni.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.