Bár az elmúlt években több viharos utazási irodai csőd és bezárás is volt, a családi vállalkozásban megalakult és azóta is családi tulajdonban lévő Eurotours stabilan talpon maradt, s évek óta őrzi helyét 10-12 százalékos piaci részesedéssel a hazai sokszereplős kiutaztatási piacon. E pozíció megőrzéséhez az kellett - véli ifj. Kenessey Gábor -, hogy mindig a realitásokat figyelembe véve tervezzenek. A minőség a cég számára alapvetően fontos, s a célok között soha nem kapott helyet a túlzott mennyiségi növekedés.
Bár e pozíció biztosnak tűnik, az óvatosság azért mindig jellemzi a céget, ami tükröződik idei árualapjukban is. Nevezetesen a kockázatos charterutaztatás mellett az Eurotoursnak jelentős a buszos kínálata is. Ennek kelendőségét egyébként már évekkel ezelőtt érzékelték, s ezért hozták létre az autóbuszos üzletágat, amely ma 16 jó minőségű turistaszállító járművel rendelkezik. Igaz, manapság az egyre keményebb árharcban a buszos utak kelendőségét is veszélyeztetik az egyes esetekben erősen nyomott charterárak.
Az elmúlt egy-két évben tapasztalható gazdasági recesszió a kiutazást s így az Eurotourst is érinti, ezért a cég előre elgondolt terv alapján jelentős költségcsökkentést tervezett az idén. Ennek jelentős részét az év első felében végre is hajtották. Így például visszavették a céges autók költségeit, takarékoskodnak a reklám- és telekommunikációs kiadásokon, s vélhetően a jelenlegi 92 fős létszám csökkentésére is szükség lesz. Ugyanakkor a számítástechnikai fejlesztés, az internetes értékesítés - mint költségkímélő megoldás - egyre fontosabb lesz a cégnél. Ifj. Kenessey Gábor úgy véli, a mára talán már konszolidált piacot, főként a charterágazatot boríthatja fel az EU-csatlakozás, amely várhatóan teljesen új helyzetet jelent a kiutaztatócégeknek. Az úgynevezett fapados légitársaságok megjelenése ennek már az előszele. A változás talán a charterezést érinti majd leginkább, hiszen Magyarországon is megjelenhetnek az EU kisebb-nagyobb repülőtársaságai a mainál kedvezőbb árakkal. Így a következő 2-3 év kemény lesz a gazdaság e területén (is), hiszen nagyon kell figyelni a piac változásait, az új lehetőségeket, s azonnal reagálni azokra. Ugyanakkor az EU nemcsak nehézségeket jelent, hanem lehetőséget is. Nevezetesen ez az Eurotours számára azt jelenti, hogy az itthon már jól működő, "bejáratott" buszos üzletágát ki lehet vinni az EU-ba. Ennek van reális lehetősége, hiszen nálunk mintegy 50 százalékkal olcsóbb a buszos utazás, mint az unióban. Így attól nem kell félni, hogy az ottaniak itt akarnak piacot szerezni, ám a hazai cégeknek érdemes próbálkozni. Éppen ezért a vállalatnál vizsgálják valamely EU-országban való megjelenés lehetőségét. A csatlakozás után várható nehézségeket egyébként a szakember szerint enyhíteni lehetne jobb szabályozással, hatékonyabb ellenőrzéssel, az árverseny eldurvulásának megakadályozásával, illetve a feketén működő irodák okozta nehézségek felszámolásával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.