A hozzá nem értő, utasítgató főnökökből lett elege egyszer s mindenkorra Sulyok Péternek, amikor 1989-ben véget vetett állami céges karrierjének, és a magánvállalkozás rögös útjára lépett. Szinte a semmiből alakította társaival első cégét, amiből meglehetősen gyorsan távozott: "Túlságosan sokan voltunk. Nyolc ember - főként, ha magyar - nem tud együtt dolgozni." Már a következő évben létrehozza az Interplus Kft.-t, melynek sikersorozata máig tart. Ebben nem győzi hangsúlyozni Antalné Oláh Éva érdemeit, akivel együtt látják el az ügyvezetői szerepet. A cég kétmillió forintos tőkével alakult, amit a tulajdonosok jórészt kölcsönből hoztak össze.
A cég profiljának meghatározása elég egyszerű volt: "Azt néztem, hol lehet viszonylag kis befektetéssel tőkét akkumulálni" - fogalmaz az ügyvezető. Ez az ágazat a kereskedelem volt, amihez jó alapot adott a Mikroelektronikai Vállalat kereskedelmi vezetőjeként eltöltött néhány év. Két fő területre koncentrált: gépmegmunkáló eszközöket és elektronikai alkatrészeket forgalmazott növekvő haszonnal.
A kereskedelem valóban csak ugródeszka volt. Amint sikerült némi tőkére szert tennie, megvalósította régi vágyát, s termelőüzemet hozott létre Tamásiban. Itt kezdetben egy francia cég részére végeztek autóipari bérmunkát, részegységeket szereltek össze. A negyedik gazdasági év végére jutottak el oda, hogy véget vetnek a kiszolgáltatott és bizonytalan helyzetnek, az állandó fenyegetettségnek, hogy nem lesz alapanyag a munkához, és megindítják az önálló termelést. Maradtak az autóipar környékén, egy speciális szegmensben: fröccsöntött alkatrészeket gyártottak gépkocsik mosórendszeréhez.
A cégvezetés elhatározta, hogy multikkal próbál közvetlen beszállítóként együttműködni. A terv megvalósulásában a szerencse is közrejátszott: a kormányzat az ezredfordulón egyre jobban szorongatta a külföldi cégeket, bízzanak meg magyar beszállítókat. Elsőként a General Motorsszal kezdtek tárgyalásokat. Egy év után kaptak ajánlatadási lehetőséget, majd 1999. január 13-án közölték velük, elnyerték az új Corsa hátsó spricnijének gyártását. Ezt követően már csaknem sima volt a cég útja: Suzuki Wagon R+ és Swift, Opel Agila, Vectra, Meriva és Astra - ezek a márkanevek jelzik az újabb megbízásokat. Legutóbb a SAAB jelentkezett: az idén novembertől az új modellek mosórendszeréhez szállíthat majd alkatrészeket az Interplus Kft., amely a Forddal és az Audival is felvette a kapcsolatot.
Elemi érdek a kapacitások bővítése - vallja Sulyok Péter. Az a 100 milliós tőkebefektetés, amiről a napokban kötöttek megállapodást a Beszállítói Befektető Rt.-vel, arra szolgál, hogy folytathassák a fejlődést. Harmincmilliót integrált vállalatirányítási rendszer létrehozására szánnak. Az rt. öt évre szerez kisebbségi tulajdont az Interplusban, biztos hozamért cserébe. Az időszak végére az összeget vissza kell fizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.