Munkatársaim úgy fogalmaztak a gyár 35. születésnapján, hogy erőnk teljében vagyunk - mondta a Burton-Apta Kft. ügyvezető igazgatója. Schleiffer Ervin szerint igazuk van, hiszen amire ma képesek, egy sikeres 35 éves tulajdonságaihoz hasonlítható. Pedig ha valaki, ő jól ismeri a cég történetét, hiszen kezdettől ott dolgozik. Bár eközben a vállalat nagyot változott - előbb 51 százalékban, majd ez évtől száz százalékban a német Burton csoport a tulajdonosa -, 1981 óta csak a titulusa módosult. Előbb gyáregységvezető volt, ma ügyvezető igazgató. A külföldi befektető ugyanis megtartotta a magyar menedzsmentet és tudást.
Az idő őket igazolta, jóllehet a kerámiaiparnak égetési segédanyagot gyártó Burton-Apta Kft. - versenytársaihoz hasonlóan - nincs könnyű helyzetben. Az ágazat a túlélésért küzd: Európában leépülőben van, és általános recesszió is sújtja. Ezért is nagy fegyvertény, hogy a 250 fős hódmezővásárhelyi társaság 2003-ban 18 százalékos forgalomnövekedést ért el.
Mégpedig úgy, hogy vevőket hódítottak el a konkurenciától. Az ügyvezető igazgató ennek receptjét is elárulja. Egyrészt képviselőik révén a világ minden zugában ott vannak, legújabban az Egyesült Államokban, Dél-Amerikában, a skandináv államokban és Angliában szereztek jelentős üzleti részt. Másrészt új megoldásokat kínálnak a vevőknek. A társaság 1991 óta több mint hárommilliárd forintot fordított beruházásokra. Folyamatos a technológiai és a termékfejlesztés is. Aktív innovációs politikájuk eredményeként az új termékek forgalomhoz viszonyított aránya az elmúlt években meghaladta az 50 százalékot. Gyakran a versenytársakat is meglepik az újszerű konstrukciók - mondja Schleiffer Ervin.
A vevőcsábítási recept további fontos eleme, hogy érzékenyen ügyelnek a minőségre. Ennek hatékonyságát 1995-ben Nemzeti Minőség Díjjal, 2000-ben pedig az Európai Üzleti Kiválóság Fődíjjal is elismerték. A Burton-Apta az első és egyetlen magyar vállalat, amely ezt a díjat elnyerte a kelet-európai térségből, s az első és egyetlen kerámiaipari cég Európában, amelyet a díj fennállásának 13 éve alatt így jutalmaztak.
Ha egy vasdarabot legyalulunk, szép lesz, ha utána leköszörüljük, még szebbé válik, a polírozással pedig tovább szépül, már csak a karc marad. Most ezeket kell eltávolítani - fejti ki filozófiáját az ügyvezető igazgató. Szerinte a talpon maradás első és legfontosabb feltétele a minőség, minden más csak utána következik: az ár, a szállítási határidő és egyebek. "Arra vagyok a legbüszkébb - összegzi az elmúlt évtizedek tapasztalatait -, hogy a Burton-Aptánál közreműködésemmel létrejött egy csapat, akikkel hosszú évek óta sikeresek vagyunk."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.