BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Recesszióban is bevált recept

A hódmezővásárhelyi Burton-Apta Tűzállóanyag-gyártó Kft. az iparágat is sújtó recesszió ellenére tavaly 18 százalékkal növelte forgalmát és 31 százalékkal nyereségét. A céget 1981 óta vezető Schleiffer Ervin ügyvezető igazgató arra a legbüszkébb, hogy létrehozta a csapatot, akikkel ezt az eredményt elérték.
2004.01.12., hétfő 00:00



Munkatársaim úgy fogalmaztak a gyár 35. születésnapján, hogy erőnk teljében vagyunk - mondta a Burton-Apta Kft. ügyvezető igazgatója. Schleiffer Ervin szerint igazuk van, hiszen amire ma képesek, egy sikeres 35 éves tulajdonságaihoz hasonlítható. Pedig ha valaki, ő jól ismeri a cég történetét, hiszen kezdettől ott dolgozik. Bár eközben a vállalat nagyot változott - előbb 51 százalékban, majd ez évtől száz százalékban a német Burton csoport a tulajdonosa -, 1981 óta csak a titulusa módosult. Előbb gyáregységvezető volt, ma ügyvezető igazgató. A külföldi befektető ugyanis megtartotta a magyar menedzsmentet és tudást.

Az idő őket igazolta, jóllehet a kerámiaiparnak égetési segédanyagot gyártó Burton-Apta Kft. - versenytársaihoz hasonlóan - nincs könnyű helyzetben. Az ágazat a túlélésért küzd: Európában leépülőben van, és általános recesszió is sújtja. Ezért is nagy fegyvertény, hogy a 250 fős hódmezővásárhelyi társaság 2003-ban 18 százalékos forgalomnövekedést ért el.

Mégpedig úgy, hogy vevőket hódítottak el a konkurenciától. Az ügyvezető igazgató ennek receptjét is elárulja. Egyrészt képviselőik révén a világ minden zugában ott vannak, legújabban az Egyesült Államokban, Dél-Amerikában, a skandináv államokban és Angliában szereztek jelentős üzleti részt. Másrészt új megoldásokat kínálnak a vevőknek. A társaság 1991 óta több mint hárommilliárd forintot fordított beruházásokra. Folyamatos a technológiai és a termékfejlesztés is. Aktív innovációs politikájuk eredményeként az új termékek forgalomhoz viszonyított aránya az elmúlt években meghaladta az 50 százalékot. Gyakran a versenytársakat is meglepik az újszerű konstrukciók - mondja Schleiffer Ervin.

A vevőcsábítási recept további fontos eleme, hogy érzékenyen ügyelnek a minőségre. Ennek hatékonyságát 1995-ben Nemzeti Minőség Díjjal, 2000-ben pedig az Európai Üzleti Kiválóság Fődíjjal is elismerték. A Burton-Apta az első és egyetlen magyar vállalat, amely ezt a díjat elnyerte a kelet-európai térségből, s az első és egyetlen kerámiaipari cég Európában, amelyet a díj fennállásának 13 éve alatt így jutalmaztak.

Ha egy vasdarabot legyalulunk, szép lesz, ha utána leköszörüljük, még szebbé válik, a polírozással pedig tovább szépül, már csak a karc marad. Most ezeket kell eltávolítani - fejti ki filozófiáját az ügyvezető igazgató. Szerinte a talpon maradás első és legfontosabb feltétele a minőség, minden más csak utána következik: az ár, a szállítási határidő és egyebek. "Arra vagyok a legbüszkébb - összegzi az elmúlt évtizedek tapasztalatait -, hogy a Burton-Aptánál közreműködésemmel létrejött egy csapat, akikkel hosszú évek óta sikeresek vagyunk."

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.