Kisebb világ körüli útról érkezett vissza a múlt héten Nemes Ervin. Batyujában természetesen kizárólag szakmai ajánlatok voltak, amiket az észak-amerikai és a távol-keleti partnerek előtt bontott fel. Mindegyik azt célozza, hogy a Malév erősíthesse kínálatában a budapesti átszállóhely szerepet, javítsa a kihasználtságot, és további forgalmat generáljon.
Tárgyalt a Deltával, a Japan Airlinesszal és a negyedik legnagyobb kínai légicéggel, a Hainan Airlinesszal. Utóbbival néhány szót kínaiul is váltott, de ez nem okozott túl nagy nehézséget, hiszen gyerekkorában két évig élt a világ legnépesebb országában. Szóval a zöldségpiacon is tud alkudozni, de most inkább a nagybetűs piacon érdekelt, ahol sok apróságra kell figyelni, ha az embernek keleti kultúrájú üzletemberekkel van dolga.
Márpedig a Malév szeretné üstökön ragadni a lehetőséget, hiszen a Hainan Airlinesszal közösen üzemeltetett és augusztus elején induló járatokon több tíz ezer turistát és üzletembert akarnak Budapestre hozni, majd innen továbbutaztatni, illetve a magyaroknak is felajánlani Pekinget, Sanghajt, Kantont és Tokiót.
Az átszállószerepet egyébként a holland KLM-nél is tanulmányozhatta, a cégnek ugyanis éppen az amszterdami elosztó repülőtér a bázisa. A KLM-től a gyors döntéshozó mechanizmust is érdemes volt eltanulni, ez most jól jön a Malévnál, ahol azon dolgoznak, hogy a Malévnek ne csak a kicsisége és kreativitása legyen a bája, hanem az is, hogy a lehetőségekhez képest minden flottul megy.
Arra a kérdésre, hogy melyik vezetőtípust vallja magáénak, igen határozottan azt mondta: "Én nem az Előre!, hanem az Utánam! vezényszóban hiszek." Ennek szellemében motiválja azt a csapatot, amelyiknek a nagy részét - kollégáival együtt - a cégen belülről építette föl. Büszke arra, hogy a kívülről jövők is mind a szakmából érkeztek.
Az új szokásoknak megfelelően vannak különleges ösztönző húzások. Az egyik ilyen közvetett eszköz volt az, hogy kevesebb asztalt helyeztek el, mint amenynyi értékesítő dolgozik. Ma már idejük nyolcvan százalékát a partnereknél és a vevőknél töltik a részlegen dolgozók, s ez meg is látszik az értékesítési eredményeken. A kereskedelmi partnerek motiválásában sem akarnak lemaradni, legutóbb egy gépkocsit nyert a legjobb üzletfél.
A "nem szégyen a tanulás" duplán érvényes Nemes Ervinnél. Elegendő végignézni az eddigi életútján, hiszen a két diploma mellett számtalan menedzsmentkurzuson is részt vett. Úgy véli, hogy a formális képzéseken kívül a versenytársaktól is van mit átvenni. Ha mást nem, az eltökéltséget, amit manapság agresszív értékesítésnek is hívnak. S noha van ennek valami rosszízű töltete, inkább azt jelenti, hogy állhatatosnak kell lenni, és bátran alkalmazni kell az új és egyre jobban beváló módszereket. Ehhez megvan az elszántsága és szerencséjére a családi hátországa is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.