Ügyféloldalról, a Zwack Rt. vezérigazgatói posztjából érkezett az egyik vezető hazai reklámügynökség, a Partners J. Walter Thompson cégvezetői pozíciójába Rétfalvi György. A szakember nem titkolja: vonzotta a vegytiszta marketing és olyan nagyvállalatok, mint a Samsung, az Unilever és a Zwack értékesítési és marketingmunkájának irányítása után is komoly kihívást jelent a másik oldalra átülni. Mindenesetre nagy segítségére lesz, hogy sokéves tapasztalatai miatt jól ismeri a multinacionális vállalatok és a magyar FMCG-társaságok döntési mechanizmusait, ügynökségi kapcsolattartási rendszerét.
Az Unilever-iskolán és az amerikai MBA-kurzuson megtanulta, hogy a cég befektetései közül a legkockázatosabb - ám messze a legnagyobb értéket előállítani tudó befektetés - a marketing. Mint mondja: az igazi siker nem attól függ, hogy mibe és hogyan invesztálnak, hanem attól, miképpen tudják azt a fogyasztó elvárásainak megfelelően értékesíteni.
Ambicionálja, hogy ne csak szakmai kiszolgáló tevékenységet nyújtson mostani munkahelye, hanem sokkal inkább együtt dolgozzanak a márkák sikerén az ügyfelekkel. Erre már csak azért is alkalom nyílhat, mert a kereskedelem koncentrációja miatt sok vállalkozás amúgy is racionalizálja működését - véli a cégvezető.
A reklámszakmában az igazi nagy kihívást az jelenti, amikor itthon kell kitalálni a megfelelő kommunikációt, és amikor megoldást kell keresni arra, hogy a nemzetközi úthenger-koncepciókban miképpen lehet a magyar fogyasztóra a helyi "ízt" ráhangolni. A jelen lévő nagy multinacionális vállalatok miatt ez persze nem könnyű, hiszen rengeteg a standard nemzetközi marketingkommunikáció, amely csak minimális kreativitást igényel. Magyarországon ráadásul az ügyfelek nagyon óvatosak. Kalandosabb, kockázatosabb reklámokkal csak kevesen élnek. Rétfalvi György szerint meglepő, hogy rendkívül jó ötletek tűnnek el a süllyesztőben, és inkább a biztonságosabb és sokkal szürkébb kommunikáció mellett döntenek a cégek. Bár elismeri, hogy a marketing nagy kockázat, már csak azért is, mert a sokmilliárdos marketingbüdzséről általában néhány ember dönt, miközben a másik oldalon sok százan gazdálkodnak ugyanekkora összegből. Pozitívumnak tartja ugyanakkor, hogy sokszor úttörőbbek és színesebbek a hazai márkák.
Korábbi munkáiból kifolyólag nagyon szeret utazni. Hetente fallabdázik és teniszezik, valamint rendszeresen kocog a kutyájával. Ha van ideje, szívesen golfozik és vitorlázik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.