BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A marketingen múlik a siker

Az Unilever és a Zwack vezetői pozíciói után az ügynökségi oldalra átállva, a Partners J. Walter Thompsonnál keres új stratégiai irányokat Rétfalvi György. A szakember a marketinget kockázatos eszköznek tartja, de hiszi, hogy a cég igazi sikere múlik rajta.
2004.09.13., hétfő 00:00



Ügyféloldalról, a Zwack Rt. vezérigazgatói posztjából érkezett az egyik vezető hazai reklámügynökség, a Partners J. Walter Thompson cégvezetői pozíciójába Rétfalvi György. A szakember nem titkolja: vonzotta a vegytiszta marketing és olyan nagyvállalatok, mint a Samsung, az Unilever és a Zwack értékesítési és marketingmunkájának irányítása után is komoly kihívást jelent a másik oldalra átülni. Mindenesetre nagy segítségére lesz, hogy sokéves tapasztalatai miatt jól ismeri a multinacionális vállalatok és a magyar FMCG-társaságok döntési mechanizmusait, ügynökségi kapcsolattartási rendszerét.

Az Unilever-iskolán és az amerikai MBA-kurzuson megtanulta, hogy a cég befektetései közül a legkockázatosabb - ám messze a legnagyobb értéket előállítani tudó befektetés - a marketing. Mint mondja: az igazi siker nem attól függ, hogy mibe és hogyan invesztálnak, hanem attól, miképpen tudják azt a fogyasztó elvárásainak megfelelően értékesíteni.

Ambicionálja, hogy ne csak szakmai kiszolgáló tevékenységet nyújtson mostani munkahelye, hanem sokkal inkább együtt dolgozzanak a márkák sikerén az ügyfelekkel. Erre már csak azért is alkalom nyílhat, mert a kereskedelem koncentrációja miatt sok vállalkozás amúgy is racionalizálja működését - véli a cégvezető.

A reklámszakmában az igazi nagy kihívást az jelenti, amikor itthon kell kitalálni a megfelelő kommunikációt, és amikor megoldást kell keresni arra, hogy a nemzetközi úthenger-koncepciókban miképpen lehet a magyar fogyasztóra a helyi "ízt" ráhangolni. A jelen lévő nagy multinacionális vállalatok miatt ez persze nem könnyű, hiszen rengeteg a standard nemzetközi marketingkommunikáció, amely csak minimális kreativitást igényel. Magyarországon ráadásul az ügyfelek nagyon óvatosak. Kalandosabb, kockázatosabb reklámokkal csak kevesen élnek. Rétfalvi György szerint meglepő, hogy rendkívül jó ötletek tűnnek el a süllyesztőben, és inkább a biztonságosabb és sokkal szürkébb kommunikáció mellett döntenek a cégek. Bár elismeri, hogy a marketing nagy kockázat, már csak azért is, mert a sokmilliárdos marketingbüdzséről általában néhány ember dönt, miközben a másik oldalon sok százan gazdálkodnak ugyanekkora összegből. Pozitívumnak tartja ugyanakkor, hogy sokszor úttörőbbek és színesebbek a hazai márkák.

Korábbi munkáiból kifolyólag nagyon szeret utazni. Hetente fallabdázik és teniszezik, valamint rendszeresen kocog a kutyájával. Ha van ideje, szívesen golfozik és vitorlázik.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.