Az utazási szakma számára nem a legjobb az idei év, hiszen a cégek többségének az a célja, hogy a tavalyi forgalmat a lehető legalacsonyabb költség mellett produkálni tudja. Ráadásul egy-egy csőd kicsit megtépázza a bizalmat. Ezt mutatja például, hogy sok utazni vágyó keres meg mint MUISZ-elnököt, és kérnek információt egyes utazási irodákról még azelőtt, hogy befizetne egy programra - véli Molnár Gabriella, aki fájlalja, hogy szinte teljesen eltűnnek a magyar utazási piacról a családi tulajdonban lévő cégek. Ezt azért is sajnálja, mert a Blaguss Ausztriában ilyen családi vállalkozás.
Bár férjének van utazási irodája, az soha nem merült fel, hogy ebben a cégben közösen dolgozzanak. Arra soha nem gondolt, hogy önállóan alapítson céget. Amikor annak idején a Blaguss indulásakor váltott, erre még nem volt lehetőség, később pedig elégedett volt a munkájával, így nem merült fel a váltás. Mint mondta: "Családon belül is praktikus a több lábon állás, így a férjem csinálja a saját cégét, én irányítom a Blaguss munkáját." Ugyanakkor a sok kis cég érdekeit szívén viseli, hiszen hosszú évek óta aktívan - jelenleg elnökként - dolgozik a utazási irodák szakmai szervezetében és más turisztikai testületben is.
A főváros-centrikusságot a Blaguss egy soproni iroda megnyitásával törte meg, ami az EU-csatlakozást követően jó döntésnek tűnik. Nyugat-Magyarországról ugyanis sokan utaznak bécsi indulással külföldre. E döntést több hasonló vidéki irodanyitás is követ majd. A vállalatnál elsősorban Nyugat-Magyarországban gondolkodnak.
Molnár Gabriella szerint a beutaztatásban fontos konferencia- és incentív (céges motiváló) turizmus is nehézségekkel küzd, hiszen például fontos lenne egy nemzetközi igényeknek maximálisan megfelelő konferencia-központ. Az Európában és az USA-ban tapasztalható tendenciák ugyanis azt mutatják, hogy egyre több lesz a több ezres vagy több tízezres létszámú konferencia, s az incentív utak létszáma is egyre nagyobb lesz. Már a 2006-2007-re szóló konferencialehetőségekről kell gondolkodni, illetve ezeket megpályázni, ám ezt a feltételek hiánya miatt nem lehet megtenni.
E nehézségeket a Blagussnál is érzik, ennek ellenére a konferenciaszervezés és az incentív utaztatás jól működő üzletág. Bár a Blagussnak van több saját katalógusa is, az egyéni ajánlatok mellett szeretnék folytatni a céges utaztatást, illetve az úgynevezett személyre szabott utak szervezését. A cég eddig sem s a következő években sem kíván beszállni a nagyon kockázatos charterutaztatásba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.