Bizalom / Jean-Marie Walch (A Citroën Hungária ügyvezető igazgatója)
"Az európai uniós szabályozás lehetővé teszi ugyan a több márkát forgalmazó autókereskedések, autóplázák létrehozását, azonban számos felmérés szerint az ügyfelek új autójuk megvásárlásakor teljes körű szolgáltatást várnak el. Ennek meghatározó része a karbantartás és az esetleges javítás is. Mindezt egy helyen csak a hivatalos márkakereskedések tudják nyújtani. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a gépkocsi tartós fogyasztási cikk - ha ugyan nem luxuscikk -, így elengedhetetlen az a bizalom, amellyel az ügyfél a márka értékesítőjéhez fordulhat. Több márka értékesítése esetén a termék átfogó, minden részletre kiterjedő ismerete nem biztosított. Az autó és tulajdonosa életében a vásárlás csak egyetlen momentum, így a biztos szervizháttér, illetve a szolgáltatás magas színvonala az, amely márkahűvé teszi a vásárlót."
Színesedhet a kép / Gablini Gábor (A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke)
"Mindenképpen színesíti az autókereskedelmi palettát a plázák munkába állása, de azt hiszem, ez még nem a jövő, nem végleges megoldás a piaci kihívásokra. A beruházások s főleg nagyságrendjük ugyanakkor jelzik, hogy átalakulások várhatók az autókereskedelemben, és ez talán az egyik lehetséges irány. Maga a koncepció - hogy a vevők egyre többet akarnak látni, és összevetni a másik gyártó kínálatával - önmagában nem elvetendő. A vásárlóközönség majd megerősíti vagy elveti a kezdeményezést. Az azonban figyelemre méltó, hogy Európában nincs példa ilyen objektumokra. Mindazonáltal az a véleményem, hogy nem elég, ha egy bemutatóterületen egy komoly márka kínálatából csak négy-öt modellt lehet megtekinteni. Ezért talán az olyan nagyméretű szalonokra vár szép jövő, ahol egy márka teljes palettáját bemutatják."
Követelmények / Együd Tibor (A Mazda Motor Hungary ügyvezető igazgatója)
"Két szempontból is aggályos a plázák jövője és sikere. Először is kérdéses, hogy az épületek bemutatóhelyei megfelelnek-e a márkaképviseletek szabta követelményeknek. Az importőrök szigorú előírásokat adnak ki a szerződéses márkakereskedőknek, amelyekben még a szalon és a parkolóhely távolsága is szerepelhet. Piaci szempontból pedig csak hosszabb idő alatt dőlhet el a siker kérdése. A gyárak ugyanis az exkluzív bemutatótermek létesítését várják el. Az ilyen plázáknak az Egyesült Államokban van nagy múltjuk, de úgy tűnik, mintha ott is csökkenne a jelentőségük. És ha nyugati kereskedők megvetnék lábukat Magyarországon, ők sem feltétlenül ilyenekben fognak gondolkodni. A plázák mellett szólhat az ingatlanhatékonysági mutató, de kizártnak tartom, hogy mind a harminc márka előírásainak meg tudjon felelni egy ilyen létesítmény."
Hagyományos modell / Eppel János (A Porsche Hungária ügyvezető igazgatója)
"A gyárak és az importőrök alapvetően a hagyományos értékesítési modellben hisznek. Olyan egymással versengő autószalon-szerviz egységekben, amelyek a város különböző pontjain találhatók, és ahol használtautó-beszámítás és -értékesítés is van. A gyári képviseletek nem abban érdekeltek, hogy egy épületben egymás mellett legyenek a különféle autómárkák. Emiatt nem hiszem, hogy az autóplázák elegendő szerződést tudnak kötni. Igaz, novembertől - az EU autókereskedelmének teljes liberalizálását követően - elvileg bármelyik kereskedő megtelepedhet ott. De neki sem lesz ez érdeke, mert az ilyen áruház jellegű egységben a vevők csak a vételár alapján döntenek. Egy pláza abban az esetben működhetne rentábilisan, ha a tulajdonos a bemutatandó összes márka képviseletével díleri szerződést kötne. Nem hiszek ebben a koncepcióban."
Túlzott optimizmus / Győző Gábor (A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke)
"Túl optimistának tartom a beruházókat, mert ez a modell még Nyugaton sem vált be. Nehéz a gyárak eltérő követelményrendszerét egy légtérben megoldani. Igaz, a vásárlóknak kényelmes lesz, hogy az egymás közelében kiállított modelleket összehasonlíthatják, de úgy gondolom, a plázákban csak kiválasztani fogják autóikat. Megvenni nem. A márkaképviseletek nem véletlenül szórták tele kereskedésekkel az országot, hiszen az volt a cél, hogy mindenki a hozzá lehető legközelebbi ponton vásárolhasson és szervizeltethessen autót. Ennek megfelelően alakultak a fogyasztói szokások is. Az autótulajdonosok a lakóhelyük vagy a munkahelyük közelében intézik az ilyen ügyeket, ott, ahol tömegközlekedés is van. Az M3-as mellett épülő AutóPlazában pedig hiába lesz nagy szerviz, ha a tulajdonosnak helyben kell megvárnia a javítás végét. Ez akár órákig is eltarthat."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.