A márkában rejlő óriási lehetőségek és az ásványvíz minősége fogta meg Temesvári Kornélt, a márka új tulajdonosát, aki azért vásárolta meg a Fejér megyei üzemet, hogy a magyar ásványvízpiac legrégebbi szereplője által forgalmazott, az elmúlt években kissé elfeledett kiváló minőségű természetes ásványvizet méltó helyére emelje a hazai piacon. A termelési körülmények jók, ám a márka ismertebbé tételére, a kereskedelmi forgalom növelésére jelentős erőforrásokat kell bevonni - hangsúlyozta az üzletember. Bár az előző tulajdonos, a Karsai Holding Rt. az elmúlt négy és fél alatt mintegy 260 millió forint értékben végzett beruházásokat, a Mohai Ágnes Kft. évek óta veszteséges. A társaság tavaly 113 millió forint árbevételt ért el, amely mintegy 20 millióval elmaradt az előző évitől. Temesvári rövid távú célja, hogy az üzem veszteségét megszüntesse, s a jelenlegi egy százalék alatti piaci részesedést 5-10 százalékra növelje. Ehhez azonban megfelelő marketingstratégiára van szükség - hangsúlyozza.
Az új tulajdonos elsősorban a márka ismertségének növelésére kívánja helyezni a hangsúlyt, és arra, hogy minél több üzletben kapható legyen a Mohai Ágnes. Jelenleg Fejér megyében, a Mohai Ágnes eredeti helyén és néhány budapesti boltban forgalmazzák csupán.
A Mohai Ágnes nagyon jó minőségű, jóízű ásványvíz, minden adottsága megvan ahhoz, hogy jelentős piaci szereplővé váljon. A 19-20. század fordulóján a termék számos rangos magyar és nemzetközi díjban részesült, külföldön jól ismerték, például Egyiptomba is exportálták. Jelenleg nem viszik külföldre, pedig lenne rá lehetőség és kereslet is. Először azonban a hazai piacon kell megerősödni - hangsúlyozta Temesvári Kornél, aki a terjeszkedésben és az üzleti stratégia kialakításában támaszkodik arra a szellemi háttérre, amelyet a Mohai Ágnes Kft. munkatársai jelentenek.
Az üzletember még jó ideig növekedést várt a hazai ásványvízpiactól, előrejelzések szerint ugyanis a jelenlegi mintegy 60 liternyi éves egy főre jutó magyarországi fogyasztás 2010-re várhatóan 85 literre nő.
Az eredetileg borász üzletembernek minden esélye megvan a sikerre: tavaly az általa vezetett Friesland Hungária Rt. volt a legjövedelmezőbb élelmiszer-ipari cég Magyarországon. Ezért a munkájáért egyébként az idén januárban az Ernst & Young az Év üzletembere pályázatán Példakép-díj elismerésben részesült. Temesvári jelentős szerepet játszott abban, hogy a Friesland Hungária Rt. egy évi 12 milliárd forintos forgalmat bonyolító, lokális vidéki cégből 60 milliárdos multinacionális vállalattá vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.