BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Exportra is szánnák a Mohait

Ismertebbé és az egész országban kaphatóvá kívánja tenni az egyik legrégebbi magyar ásványvizet, a Mohai Ágnest Temesvári Kornél, a márka új tulajdonosa, az Universal Foods Kft. ügyvezető igazgatója. Az üzletember még jó ideig növekedést vár a magyar ásványvízpiactól.
2005.07.25., hétfő 00:00

A márkában rejlő óriási lehetőségek és az ásványvíz minősége fogta meg Temesvári Kornélt, a márka új tulajdonosát, aki azért vásárolta meg a Fejér megyei üzemet, hogy a magyar ásványvízpiac legrégebbi szereplője által forgalmazott, az elmúlt években kissé elfeledett kiváló minőségű természetes ásványvizet méltó helyére emelje a hazai piacon. A termelési körülmények jók, ám a márka ismertebbé tételére, a kereskedelmi forgalom növelésére jelentős erőforrásokat kell bevonni - hangsúlyozta az üzletember. Bár az előző tulajdonos, a Karsai Holding Rt. az elmúlt négy és fél alatt mintegy 260 millió forint értékben végzett beruházásokat, a Mohai Ágnes Kft. évek óta veszteséges. A társaság tavaly 113 millió forint árbevételt ért el, amely mintegy 20 millióval elmaradt az előző évitől. Temesvári rövid távú célja, hogy az üzem veszteségét megszüntesse, s a jelenlegi egy százalék alatti piaci részesedést 5-10 százalékra növelje. Ehhez azonban megfelelő marketingstratégiára van szükség - hangsúlyozza.

Az új tulajdonos elsősorban a márka ismertségének növelésére kívánja helyezni a hangsúlyt, és arra, hogy minél több üzletben kapható legyen a Mohai Ágnes. Jelenleg Fejér megyében, a Mohai Ágnes eredeti helyén és néhány budapesti boltban forgalmazzák csupán.

A Mohai Ágnes nagyon jó minőségű, jóízű ásványvíz, minden adottsága megvan ahhoz, hogy jelentős piaci szereplővé váljon. A 19-20. század fordulóján a termék számos rangos magyar és nemzetközi díjban részesült, külföldön jól ismerték, például Egyiptomba is exportálták. Jelenleg nem viszik külföldre, pedig lenne rá lehetőség és kereslet is. Először azonban a hazai piacon kell megerősödni - hangsúlyozta Temesvári Kornél, aki a terjeszkedésben és az üzleti stratégia kialakításában támaszkodik arra a szellemi háttérre, amelyet a Mohai Ágnes Kft. munkatársai jelentenek.

Az üzletember még jó ideig növekedést várt a hazai ásványvízpiactól, előrejelzések szerint ugyanis a jelenlegi mintegy 60 liternyi éves egy főre jutó magyarországi fogyasztás 2010-re várhatóan 85 literre nő.

Az eredetileg borász üzletembernek minden esélye megvan a sikerre: tavaly az általa vezetett Friesland Hungária Rt. volt a legjövedelmezőbb élelmiszer-ipari cég Magyarországon. Ezért a munkájáért egyébként az idén januárban az Ernst & Young az Év üzletembere pályázatán Példakép-díj elismerésben részesült. Temesvári jelentős szerepet játszott abban, hogy a Friesland Hungária Rt. egy évi 12 milliárd forintos forgalmat bonyolító, lokális vidéki cégből 60 milliárdos multinacionális vállalattá vált.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.