Vámos György / Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára
Okos, bátor lépés
"Az áfacsökkentés okos, bátor lépés a kormány részéről. Hatása többszörösen kedvező lehet: az árak csökkenése révén a vásárlók, a forgalom növekedése révén a kereskedők, a feketegazdaság visszaszorulásával pedig az egész ország profitálhat belőle. Emellett növelheti Magyarország versenyképességét. Az árak csökkenése persze nem lesz mindenhol és minden érintett termék esetében az áfamérséklés által indokolt mértékű, hiszen az árpolitikát számos egyéb tényező, így az üzletpolitika és a verseny is alakítja. Az egyenleg ugyanakkor egészen biztosan pozitív lesz. Az államra ebben a folyamatban semmi szükség, az árak mérséklődéséről a piac gondoskodni fog. Arról nem is beszélve, hogy az államnak jogosítványa sincsen, hogy a cégek árpolitikájába beleszóljon. Józan ötlet viszont, hogy az árak alakulását civil fogyasztóvédelmi szervezetek felügyeljék."
Murányi László / A Coop Hungary Rt. általános vezérigazgató-helyettese
Éles árverseny
"Az élelmiszer-kiskereskedelemben az áfacsökkentés hatása maradéktalanul érvényesülni fog az árakban. Garancia erre a rendkívül éles árverseny, amely lehetetlenné teszi, hogy a kiskereskedő társaságok ne adják tovább vevőiknek a különbözetet. Lehetséges persze, hogy egyes termékek ára az áfacsökkentés által indokoltnál csekélyebb mértékben, vagy egyáltalán nem mérséklődik majd, ám ennek oka a beszállítói árak emelkedésében keresendő. A Coop Hungary egyébként már csak technikai okokból sem tehetné meg, hogy ne csökkentse árait az áfaváltozás mértékének megfelelően, informatikai rendszerünk ugyanis úgy van kódolva, hogy a változás automatikusan átvezetődjék. Az úgynevezett árkommandót emiatt teljességgel szükségtelennek tartjuk, hiszen a verseny magától is ki fogja kényszeríteni az árcsökkenést."
Simó György / A T-Online Magyarország Rt. vezérigazgatója
Folytatódó áresés
"Az internetszolgáltatóknak is alapvető érdekük, hogy az állandó árversenyben és a piac növekedésével párhuzamosan folyamatosan csökkentsék áraikat. Egy esetleges áfacsökkentésnek köszönhetően várhatóan a bruttó kiskereskedelmi árak is csökkennek majd, és ez az a tényező, amely az előfizetők többségét jelentő lakossági felhasználókat igazán érdekli. Az áfacsökkenés önmagában ugyanakkor nem jelenti majd automatikusan a nettó árak csökkenését. Ezt elsősorban a világhálós kapcsolatok, az internet alapú technológia további elterjedése, valamint a piac növekedése hozhatja magával. A jövőben tehát minden bizonnyal folytatódik a világhálós hozzáférés költségeinek jó ideje megfigyelhető csökkenő tendenciája. A trendet jelzi, hogy az internetes kapcsolat ára mindössze néhány hónap alatt több mint harminc százalékkal mérséklődött."
Andrew Prest / A Polar Mobil Kft. ügyvezető igazgatója
Ellentétes hatások
"A magyarországi autókereskedők helyzetén az általános forgalmi adó legfelső kulcsának csökkentése vélhetőleg nem fog változtatni, a kormányzat elmúlt hetekben elhangzott nyilatkozatai alapján valószínűnek tűnik ugyanis, hogy a 2006 januárjától várható öt százalékpontos mérséklést más adónem, nagy valószínűséggel a regisztrációs adó emelésével ellensúlyozzák. Így viszont vevőinknek sem tudunk majd mit továbbadni. Ha esetleg mégis a másik variáció következne be, az igen éles verseny miatt valószínűleg a személygépkocsiárak csökkenésével számolhatnánk. Az idén visszaeső, illetve stagnáló magyar piacon a kereskedők feltehetőleg nem tehetik meg, hogy ne adják tovább a vevőknek az áfát. Egy esetleges árkommandó marginális szerepet játszana a folyamatban, hiszen az autókereskedelemben is a piac határozza meg az árak alakulását."
Győri László / A Balusztrád Rt. vezérigazgatója
Nem csodafegyver
"Biztosra vehető, hogy megjelenik a lakásárakban az ötszázalékos áfacsökkentés. Az eddig is jól futó beruházások azonban kivételt képezhetnek, ott ugyanis már kialakult ársávok vannak. Egyfajta pszichológiai hatás mégis érvényesülhet, és nem zárom ki, hogy kissé növekszik a kereslet az áfacsökkentés hatására. Párhuzamot lehet vonni a társasági adóval. Emlékezetes, hogy amikor az csökkent, a vállalatok befizetési kedve is emelkedett, s összességében jól járt a költségvetés is. Nem kell ugyanakkor csodát várni az áfacsökkentéstől. Egy vállalat életében ugyanis nagyon sok más tényező van, amely meghatározza a gazdálkodást, például a járulékok és a közterhek. Ezeket tényleg mérsékelni kellene, de olyan mértékben biztos nincs mód rá, mint sokan elvárnák. Egy ilyen lépés egyébként csak akkor érne valamit, ha a cégek be is fizetnék az adókat."
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.