Niklai Ákos / A Magyar Szállodaszövetség elnöke
A fapadosok érdeme
"A vendégéjszakák száma országosan öt százalékkal emelkedett az első öt hónapban, ez pedig komoly növekedésre utal. Különösen a budapesti hoteleknek, illetve az öt- és a négycsillagos szállodáknak ment jól. A fővárosi turizmus fejlődésében az országmarketing, valamint a fapados légitársaságok játszották a legfőbb szerepet. Utóbbival kapcsolatban különösen érdekes, hogy az alacsony jegyárakból eredő megtakarítást a turisták rögtön el is költik helyben. Ha a vidéki szállodákat nézzük, a kép már jóval vegyesebb, a Balatonon nincs növekedés, a nyugat-dunántúli és az észak-alföldi régió pedig visszaesett. Országosan a fő küldő ország továbbra is Németország, és feljött a második helyre Nagy-Britannia. Dinamikusan nő az amerikai és a japán vendégek száma. A második fél évre nehéz prognózist adni, de azt gondoljuk, az eddigi trendek folytatódhatnak."
Csákvári Árpád / A Balatontourist Rt. vezérigazgatója
Pangó kempingek
"Sok jót nem lehet elmondani az idei balatoni nyárról. Kempingjeinkben az első fél évben mintegy 15-17 százalékos forgalomelmaradást regisztráltunk a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az okok a rossz időjárásban, a korai húsvétban és pünkösdben, a német gazdaság gyengélkedésében, valamint a német és a dán szabadságolások késésében keresendők. A második fél évben ugyanakkor élénkülést várunk, ha minden jól megy, talán megközelíthetők a tavalyi eredmények. Augusztus közepére mindenesetre többet fogunk tudni. Vendégeink kilencven százaléka egyébként külföldi, főként németek, dánok és hollandok. A belföldi turista továbbra is ritka nálunk, ennek azonban nem az az oka, hogy a magyarok elkerülik a Balatont, hanem hogy kevesen veszik igénybe a kereskedelmi szálláshelyeket. A többség ugyanis rokonánál, ismerősénél száll meg."
Hülvely István / A Hunguest Hotels Rt. vezérigazgatója
Vidéki gondok
"Nem jó az idei év. Mint ahogy a tavalyi sem volt jó. Különösen igaz ez a vidéki szállodákra, ahol még a tavalyi bázist sem lehet hozni. A fő ok a koncepciótlan szállodaépítésekben keresendő: rengeteg új hotel épült, ezzel a vendégszám növekedése messze nem tud lépést tartani. Nem vagyok optimista a második fél évvel kapcsolatban sem, nem várható számottevő javulás. Ez a tendencia ráadásul nem kategóriafüggő, az ágazat egészét érinti. A köztudatban ugyan az él, hogy a szállodáknak jól megy, ám ez nem igaz. Mint ahogy az sem, hogy Budapesten olyan jó lenne a helyzet. A hivatalos idegenforgalmi adatokat érdemes lenne közelebbről megnézni, a gyakorlati tapasztalatok ugyanis nem támasztják alá a számokat. Vendégeink között egyébként az év egészében továbbra is fele-fele arányban vannak bel- és külföldiek. A legnagyobb küldő ország Németország."
Renato Sandmeier / A Budapest Marriott Hotel igazgatója
Kedvező tendencia
"Szállodáinkban a vendégéjszakák számának mérsékelt növekedése jellemezte az első fél évet. A pozitív tendencia, amely mind az üzleti utazók, mind a szabadidős turisták számának emelkedésében megnyilvánul, 2004-ben kezdődött. Fő oknak a turizmus helyzetének világszerte megfigyelhető javulását tartjuk. Szerepet játszik ugyanakkor a trendben a fapados légitársaságok megjelenése is, ez jelentősen javította Budapest megközelíthetőségét. Változás érzékelhető az utazási szokásokban is; az emberek ismét utaznak távolabbi desztinációkra. A második fél évvel kapcsolatban optimisták vagyunk, és bízunk benne, hogy a kedvező trend folytatódik. Kedvezőnek tartanánk a szállodai szolgáltatások áfatartalmának a kormány által javasolt csökkentését, hiszen ez is hozzájárulna ahhoz, hogy mind Budapest, mind Magyarország vonzó legyen a turisták számára."
Laczkovszky András / Az Aquaréna Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója
Rossz időjárás
"Rosszul alakult az eddigi szezon. Mogyoródi csúszdaparkunk látogatottsága alacsony volt a rossz időjárás miatt. Május vége óta vagyunk nyitva, ám ez idő alatt nem volt olyan hét, amikor végig jó idő lett volna. Az embereknek 2-3 napos kánikulára van szükségük ahhoz, hogy meginduljanak a strandok felé. Rontott a csúszdaparkok helyzetén az időjárás kommunikációja is; elég volt egy pár fokos lehűlés, és a média rögtön hidegfrontot kiáltott. Ám ha az augusztus és a kora szeptember jól alakul, hozhatjuk a tavalyi teljesítményt. Forgalmunkat saját programokkal, versenyekkel próbáljuk fokozni, különösen sikeresek a kedvezményeket nyújtó akciók, amelyekre az árérzékeny magyarok nagyon fogékonyak. Vendégeink túlnyomó többsége hazai, a külföldiek elsősorban németek, de voltak az idén holland, ukrán, lengyel és angol vendégeink is."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.