BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem holland, csak olyan

Munkatársai motiválását tekinti legfőbb vezetői feladatának Németh István, aki a közelmúltban vette át az Akzo Nobel Coatings Rt. elnök-igazgatói posztját. Holland elődöt váltott fel, de már vezetői gondolkodásmódja is azonos hullámhosszon van a holland tulajdonosokéval.
2005.07.11., hétfő 00:00

Házon belülről érkezett, a kereskedelmi és marketingigazgatói szobából tolta át a székét új irodájába. Értem a gondolkodásukat, így jobban meg tudom valósítani a tulajdonosok elképzeléseiket, mint aki még nem dolgozott hollandokkal - magyarázza Németh István, hogy miért kapott magyar vezető létére bizalmat az eddig holland szakember által betöltött pozícióra. A hollandok nagyon költségérzékenyek, csak arra költenek, amire nagyon szükséges. A szigorú eredményelvárások ellenére nagy a vezetői szabadság az Akzónál. Nyitottak a kreativitásra, az új ötletekre, ha valaki jól alátámasztott üzleti tervvel áll elő, melléállnak. Ettől érzi jól magát a cégnél, és óriási kihívásnak tekinti, hogy rábízták a vállalat irányítását.

Azt a feltevést viszont elutasítja, hogy lélekben hollanddá vált volna, még akkor sem, ha számára a holland tréning jóval előbb kezdődött. A Nutriciánál is szerzett tapasztalatokat az ottani vállalati kultúráról, így a helyi szabályok betartását sem érzi nehézségnek, korlátnak.

A festékgyártástól látszólag távoli területen kezdett, tíz évig építkezéseken volt művezető, építésvezető. De már ott is volt dolgom festékkel - zárja rövidre karrierje eddigi két végpontját. Az építőipar után azonban váltott: a fogyasztási cikkek gyorsan változó, agresszív, dinamikusabb, versenyzőbb világában próbált szerencsét. Nem volt könnyű az indulás. A világ egyik legnagyobb vegyipari gyártója, a Procter & Gamble kereskedelmi képviselőjeként járta a boltokat, kínálta a cég portékáit. Sikeres lett, egyre magasabb szintekre került. Az értékesítési vezetői, majd igazgatói posztig viszont már egy magyar cégnél, a Cerbonánál vitte. Az akkor ötmilliárd forint árbevételű üzletágtól fejvadász csábította el a Nutriciához, kereskedelmi igazgatónak.

A tudás, a tapasztalat, a fejlett technikák, a hazai cégek fejlődése ellenére a nemzetközi vállalatoknál vannak - fejti ki. A hazai cégeknél behatároltak a karrier lehetőségei, hiszen a vezető hamar eljut arra a szintre, ahol a felettese már maga a tulajdonos, és onnan nincs továbblépés.

Huszonkét éves vezetői gyakorlata alapján úgy látja: a szakmai tudásnál sokkal fontosabbak a vezetői készségek. Legfontosabb feladatának a munkatársak motiválását és a jó csapatmunka kialakítását tártja. Hisz abban, hogy a saját pozíciójában mindenki képes még jobb teljesítményre. Vezetői stílusára nem a szigorú utasítások a jellemzők, így a példamutatás és az ellenőrzés sem direkt, hanem ellenőrző pontok beiktatásával történik. A pénz húzóerejéről úgy vélekedik: kevesebb, de jól megfizetett munkatárssal többre megy a vállalat, mint a több, kisebb fizetésű emberrel.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.