Vannak dolgok, amelyeknek nehéz véget vetni. A hivatali ügyfélellenesség, a feketegazdaság vagy a fogyasztók megtévesztése mellé úgy tűnik, a privatizáció is felzárkózik. Hiába próbálják sokan, sokszor, sokféleképp, mégsem lehet lezárni a vagyoneladást.
Ha elgondolkodunk azon, vajon miért lehet bárkinek is érdeke a magánosítás hosszas elnyújtása, kevés gazdasági indok juthat azon kívül eszünkbe, mint hogy a folyamat igencsak olcsó vételi lehetőséget jelent. Az a most is hangoztatott érv ugyanis, hogy a további értékesítésből még komoly bevételre tehet szert az állam, nem igazán reális, hiszen már döntően csak kis értékű vagy tartósan állami tulajdonban tartani kívánt részesedések (paksi atomerőmű, bábolnai gazdaság) vannak a kincstárban.
Eljátszhatunk persze a MÁV vagy a Volánok eladásának gondolatával, de ha a mai szolgáltatási elvárások megmaradnak, a nyereséges működés reménye híján aligha lesz rájuk érdeklődő. Ha viszont ezeket az előírásokat eltöröljük, a tömegközlekedés fenntarthatósága mellett az is kérdés, miért éppen ezen cégek régi, lerobbant eszközállományára alapozva kezdene valaki piaci alapú versenybe.
Tudjuk persze, hogy a világ változásával valamit mindig érdemes lesz eladni, de ezek aligha olyan jelentős tételek, hogy hatalmas infrastruktúrát kelljen értük fenntartani. A most ismét elodázott lépés igazi jelentősége ugyanis nem abban állna, hogy kimondjuk: eztán az állam soha többé semmit nem ad el. A lényeg az lenne, hogy eztán nem kell üzemszerű értékesítésre készülni, sokkal inkább az érintett cégek vezetőinek a hosszú távú jövedelmező gazdálkodás megalapozása, a vagyonkezelőknek pedig e stratégiaalkotás segítése volna a feladat, s ehhez kell megtalálnunk a lehető legolcsóbban működtethető intézményi formát. Ez egyedül a várható leépítések érintettjeinek nem érdeke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.