Az elmúlt hetekben két elismerésnek is részese lehetett Kovács Zoltán, aki egyfelől az online kommunikációs ügynökségként és webfejlesztőként ismert Kirowskit irányítja, másfelől az Informatikai Vállalkozások Szövetségének (IVSZ) elnöke. Az előbbiért az Ernst & Young által meghirdetett üzletemberi, vállalkozói teljesítményeket értékelő pályázatban a „jövő ígéreteként” díjazták. Az utóbbiban végzett munka eredményeként pedig a magyar szakmai szövetség februárban elnyerte az Európai Digitális Technológiaipari Szövetség (EICTA) példakép díjnak tekinthető elismerését. A díjeső kapcsán siet leszögezni, hogy még az Ernst & Young elismerését sem csupán ő kapta; mindkettő csapatteljesítmény, csak mint fogalmaz: „Én lehettem az a szerencsés, aki besöpörheti az érte járó díjakat.”
Nem tud választani, hogy a két fontos feladat – a Kirowski és az IVSZ irányítása – közül melyik áll a szívéhez közelebb, mindkettőben talál szépséget és kihívást is. A Kirowskinál értékesítési és klasszikus vállalatvezetési feladatokat egyaránt elláthat, illetve a cég regionális terjeszkedésében is aktív szerepet vállal. Az IVSZ-nél is kettős a feladat: elnököl Budapesten, és képviseli a magyar szervezetet a Brüsszelben székelő uniós szövetségben. Az EICTA munkájában való részvételt azért is tartja rendkívül fontosnak, hogy az IVSZ ne csupán „elszenvedője”, hanem formálója is legyen az uniós jogi szabályozásnak, kedvezőbbé téve a magyar infokommunikációs technológiai iparág közép- és hoszszú távú lehetőségeit az EU-n belül. Az IVSZ-ben kipróbálhatja érdekegyeztető képességeit.
A munkára fordított energia 50-60 százalékát az IVSZ-elnökség viszi el. Két éve áll a szövetség élén, több változást is tervez annak működésében, hogy közelebb kerülhessen a nyugati normák szerinti infokommunikációs technológiai szakmai szövetséghez. Hozzáteszi: ha minden jó irányba halad, akkor az IVSZ-nél végzett munkára fordított idő kevesebb lesz, és többet tud foglalkozni a valóban őt igénylő feladatokkal.
Úgy érzi, az Ernst & Young díja alkalmat nyújt számára ahhoz, hogy felhasználhassa általában a vállalkozás, a vállalkozói lét népszerűsítésére. Szerinte a jövő fiataljainak éppúgy ismerniük kell a legújabb infokommunikációs technológiákat, mint magas szinten az angol nyelvet, hiszen a hazai vállalkozásoknak a magyar piac méretéből adódóan rögtön globális terepen kell megmérettetniük magukat. Úgy látja, a mostani fiataloknak is oly módon kell megalapozni a jövőjüket, mint régen a céhes időkben, vagyis külföldön kell tapasztalatot szerezni. Ő is azon szerencsések közé sorolja magát, akiknek több lehetősége is adódott erre. A hazai oktatásnak is inkább a gyakorlati vállalkozói ismereteket kellene terjeszteni a lexikális tudás helyett – teszi hozzá.
A munka mellett is jut ideje hobbira. Heti kétszer-háromszor fut a Normafánál, a szezonban versenyszerűen vitorlázik, telente pedig síel. A család és a barátok nagyon sokat jelentenek a számára, ezért igyekszik egyensúlyt teremteni a munka és a magánélet között.
CÉG
Az 1996-ban alapított Kirowski Zrt. Magyarország és a régió interaktív kommunikációs piacának meghatározó szereplője. Az ügynökség szolgáltatásai a web, az e-mail és a mobileszközök technológiai lehetőségeire építenek. Főbb partnerei között számos magyar nagyvállalat található.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.