BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Aki mert nagyot álmodni

2008.01.14., hétfő 00:00

Minden siker mögött egy álom rejtőzik – kezdte a két végzős főiskolás vállalkozásából napjainkra nemzetközi nagyvállalattá nőtt Masterplast történetének ismertetését Tibor Dávid, a társaság egyik alapítója, vezérigazgatója. Ha nem hittem volna abban, hogy fel tudunk építeni egy nagy és sikeres céget, akkor nem is lett volna más a vállalkozásból, mint az iskola melletti jövedelemkiegészítés – folytatja a megkezdett gondolatot a jelenleg 16 országban építőanyag-gyártással és -nagykereskedelemmel foglalkozó, tavaly ősztől Kínában is jelen lévő cég vezetője.

A vállalkozó szellemet a családból hozta magával Tibor Dávid, hiszen édesapja, amióta csak vissza tud emlékezni, vállalkozó volt. A 80-as évek végén egy új típusú tetőfóliát is kifejlesztett a családi vállalkozás, amely később meghatározónak bizonyult a Masterplast létrejöttében. Az új terméket 1992-től egy diáktársával Tibor Dávid is értékesítette a nyári szünetben, üzletkötőként. Néhány évvel később pedig, amikor édesapja kiszállt a csomagolóanyag-gyártásból és -kereskedelemből, úgy érezte, eljött az ő ideje, és az egykori üzletkötő társával, Ács Balázzsal 1997-ben létrehozták a Masterplastot tetőfólia-nagykereskedelemre.

A történet innen a legsikeresebb amerikai szoftvercégek legendáira emlékeztet, hiszen az önkormányzattól bérelt kis helyiségből indulva építettek fel egy nemzetközi építőanyag-ipari vállalkozást. Az eredetileg a brókerkedéshez vonzódó fiatal vállalkozót az ragadta meg az építőiparban, hogy valami újat teremtenek, hoznak létre.

A cégalapítás után mindöszsze néhány hónappal már alkalmazottakat is fel tudtak venni, majd az újabb mérföldkő 1999-ben következett, amikor megjelentek Szlovákiában is. A külföldi terjeszkedés azóta sem állt le, de azért óvatosan, kis lépésekkel haladnak. Minden új leányvállalatot nagyon alacsony kezdőtőkével indítanak el, és ha már bizonyított, fokozatosan több támogatást adnak neki. Hasonlóan óvatosak Kína esetében is, amely ugyan óriási lehetőségeket rejt, de megismerték már a veszélyeit, buktatóit is, hiszen a távol-keleti országból náluk erősebb, nagyobb cégek jöttek vissza komoly veszteségekkel. Kínától, a kínaiaktól sok mindent lehet tanulni – állítja Tibor Dávid, és sorolja is a példákat: jobban tudnak alkalmazkodni, akár az üzleti élet változásaihoz is.

Abban, hogy ilyen gyorsan ilyen sikeres céget tudtak építeni, alapvető szerepe van az emberi kapcsolatoknak – vallja a Masterplast alapítója. A cégnél olyan emberekkel dolgoznak és alkotnak, akik magukénak érzik a vállalkozást. Vezetői szinten gyakorlatilag nincs fluktuáció. Embereket vezetni nagy felelősség, de ha szívvel, ésszel viszonyulunk hozzájuk, akkor nagyot nem hibázhatunk – hangsúlyozza Tibor Dávid.

Névjegy

CÉG

Az 1997-ben alapított Masterplastnak jelenleg 16 országban 19 leányvállalata van. Az építőanyag-gyártással és -nagykereskedelemmel foglalkozó társaság kínai leánycége az év elején kezdi meg működését.

A sárszentmihályi központú cégcsoport 2006-os árbevétele meghaladta a 75 millió eurót, tavaly pedig már a 100 millió eurós forgalom megközelítésével számoltak.

Tibor Dávid (32)

A tatabányai Modern Üzleti Tudományok Főiskolán végzett közgazdászként 1999-ben. Nős, három gyermeke van.

Focizik, snowboardozik. Díjugrató volt, és ha teheti, jelenleg is hódol ennek a szenvedélyének.

Az 1997-ben alapított Masterplastnak jelenleg 16 országban 19 leányvállalata van. Az építőanyag-gyártással és -nagykereskedelemmel foglalkozó társaság kínai leánycége az év elején kezdi meg működését.

A sárszentmihályi központú cégcsoport 2006-os árbevétele meghaladta a 75 millió eurót, tavaly pedig már a 100 millió eurós forgalom megközelítésével számoltak.

Tibor Dávid (32)

A tatabányai Modern Üzleti Tudományok Főiskolán végzett közgazdászként 1999-ben. Nős, három gyermeke van.

Focizik, snowboardozik. Díjugrató volt, és ha teheti, jelenleg is hódol ennek a szenvedélyének.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.