BUX 42,716.65
+1.93%
BUMIX 3,967.44
+0.18%
CETOP20 1,960.74
0.00%
OTP 10,750
+1.61%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.76%
+0.85%
0.00%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
+0.37%
+0.62%
-0.46%
OPUS 192.2
-0.52%
+5.88%
-0.49%
0.00%
+3.99%
OTT1 149.2
0.00%
+3.55%
MOL 2,880
+1.62%
0.00%
ALTEO 2,400
+0.42%
0.00%
+2.82%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.81%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
0.00%
-0.38%
0.00%
-2.16%
+5.36%
GOPD 9,020
0.00%
OXOTH 3,740
+1.08%
+5.91%
NAP 1,216
-0.82%
+22.22%
+0.48%
Forrás
RND Solutions
Vélemény

Takarékoskodnak-e a reprezentáción a cégek karácsonykor?

A válság a vállalatok szokásos, év végi reprezentációs kiadásait is átalakítják. A lapunk által megkérdezett társaságoknál többen is közhasznú, jótékony célra fordítják inkább az partnerek ajándékozására szánt összeget.

Ferencz I. Szabolcs
A Mol csoport kommunikációs igazgatója
Jótékony célra
„A Mol csoport korábban is törekedett arra, hogy a társaságnál az év végi ajándékozásra fordítandó összeget csökkentse. Az idén a társadalmi felelősségvállalás elvét kiemelten kezelve az a döntés született, hogy a vállalatcsoport költségvetésében ilyen célra elkülönített keretösszeget nem ajándékozásra, hanem jótékony célra fordítjuk. Így az év végi és karácsonyi ajándékozás tekintetében az egyik leglényegesebb változás az, hogy ebben az évben már minden partnerünk e-képeslapot kap a Mol csoport munkatársaitól. Az e-képeslapon szerepeltetjük vállalásunkat, hogy »Ajándék helyett támogatás – 2009-ben a Segíthetek? Mol Tehetségtámogató és a Segíthetek? Mol Gyermekgyógyító« program támogatására fordítottuk az ajándékozásra szánt összeget.”



Kappéter Béla
Az FHB Jelzálogbank Nyrt. kommunikációs igazgatója
Adományozás
„Az FHB Jelzálogbank Nyrt. – több, a hazai piacon működő pénzügyi szolgáltatóhoz hasonlóan – évek óta adományozásra fordítja az év végi ünnepek kapcsán ajándékozásra szánt összeget, vagyis az ügyfeleink, üzleti partnereink nem részesülnek külön reprezentációs ajándékokban. Az adományozásra fordítandó keret egyébként nem csökkent az előző évekhez viszonyítva, vagyis a gazdasági válság ezen a területen nem generált érezhető változást. Az FHB az adományozás mellett – és attól elkülönülten – folyamatos és aktív támogatói, illetve szponzorációs tevékenységet folytat a kultúra és a sport területén, illetve bankunk nagy figyelemmel követi a kiemelt társadalmi jelentőségű, példamutató és még további támogatást igénylő kezdeményezéseket.”


Fodor Attila
A CBA kommunikációs vezetője
Ünnep
„A gazdasági visszaesés minden társaságot érintett, így minket is. Az áfaemelésnek és a recessziónak köszönhetően a kisebb eladóterű üzleteinkben átlagosan 10 százalékot meghaladó mértékben esett vissza a forgalom, így elsőrendű feladatnak a munkahelyek megtartását tartjuk.

Ez azonban nem befolyásolhatja a szokásos év végi ünnepségünket, mindent elkövetünk, hogy így az idei ünnepek alkalmával se maradjon el. Mindenképpen ajándékkal kedveskedünk dolgozóinknak és minden munkatársunknak. Külső partnereinkről is megemlékezünk ilyenkor, azonban úgy döntöttünk, hogy a nekik szánt összeg egy jelentős részét a Hegedűs Zsuzsa által életre hívott »Minden gyermek lakjon jól« alapítvány számára ajánljuk fel, melynek célja a rászoruló gyermekek étkeztetésének segítése.”

Varga Mihály
A Magyar Telekom kommunikációs igazgatója
Racionalizálás
„A Magyar Telekom támogatási, adományozási tevékenységét 2009-ben megújítottuk. Ennek értelmében a kiemelt támogatási fókuszok: a fenntarthatóság, az ismeretterjesztés és oktatás, valamint az egészség és megelőzés. Támogatjuk a hátrányos helyzetűeket adományokkal, munkatársi önkéntes munkával, kedvezményes telefonszolgáltatásokkal, valamint térítésmentes adománygyűjtő szolgáltatásokkal, mint a Telekom Adományvonal vagy a Nemzeti Segélyvonal. Mindezen túl a belső ünnepségekre, ajándékokra fordított költségeket racionalizáltuk, hogy az ünnepek előtt ez évben is megajándékozhassuk partnereinket. A Concerto Budapest névadó koncertjére hívtuk meg őket a zenekar fő támogatójaként és a Művészetek Palotája stratégiai partnereként.”

Nagy Andrea
A TV2 marketing- és kommunikációs igazgatója
Elmarad a parti
„Céges karácsonyi parti takarékossági okokból az idén nem lesz a TV2-ben, a dolgozók gyermekeit azonban hangulatos Mikulás-ünnepségen láttuk vendégül. Valamennyi dolgozónk kapott karácsonyi ajándékot, és a szokásos céges évzáró prezentációval egybekötve pedig karácsonyi hangulatú, közös reggelire várjuk majd őket. Hirdető partnereinket az idén is elektronikus ünnepi képeslappal köszöntjük, illetve számukra egy praktikus ajándékkal, 2010-es határidőnaplóval készülünk. Ajándékozó kedvünk pedig karitatív tevékenységben nyilvánul meg: tavaly a Szent László kórház transzplantációs osztályának több mint 50 millió forintnyi adományt adtunk át a nézők felajánlásaiból, az idén Joshi Bharat műsorán keresztül a Tűzoltó Utcai Gyermekklinikának gyűjtünk majd.”

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek