
Hatalmasat nőtt idén a Lego – Magyarországon is sikerült egyedülállót alkotniuk
Kivételesen mozgalmas évet zár idén a Lego: számos jelentős együttműködést jelentettek be, elkezdték megreformálni a játékkockák anyagösszetételét, több fontos lépést tettek a környezettudatosság érdekében, és nem utolsósorban Magyarországon is sikerült teljesen egyedülállót alkotniuk. A magyar Lego-piac nem tér el a világszintű trendektől: nagyon sikeresek az új Botanikai szettek, de a Technic és a Duplo is – árulta el Oláh Péter, a Lego Hungária Kft. marketingigazgatója.

Oláh Péter elmondta, hogy a Lego esetében az egyik piacvezető játékgyártóról beszélhetünk világszinten:
2024 első felében 14 százalékot nőtt a Lego globális szinten, és mivel a játékpiac nem nőtt ennyit, ezért piaci részt tudtunk nyerni, elsősorban Amerikában és Európában.
A marketingigazgató arról is beszélt, hogy fontos számukra a környezetvédelem, emiatt a jelenlegi portfóliójuk 20 százaléka már újrafelhasznált anyagból készült. Az együttműködésekkel kapcsolatban elmondta, hogy 2024 legnagyobb újítása a Fortnite-tal és a Forma–1-gyel való összefogás volt, az utóbbival a közös munka 2025-ben fog megkezdődni. Végezetül pedig beszélt a Deák Ferenc téren megtekinthető, életnagyságú legóvillamosról is, amely nem kevesebb, mint 1,8 millió kockából épült.
A beszélgetésben szó esett:
- a legó jelenlegi népszerűségéről (01:10–02:49),
- a cég környezettudatos lépéseiről (02:49–05:40),
- a Forma–1-es és más együttműködésekről (05:45–08:54),
- a Deák Ferenc téren álló legóvillamosról és hasonló összefogásokról (08:54–14:44),
- milyen trendek figyelhetők meg jelenleg a legóvásárlók között (14:44–20:30).
A teljes beszélgetést alább hallgathatják meg:
A VG további podcastjeit pedig ezen a linken érhetik el.





