BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
indexkep Altalanos
VG Vidcast
VG Podcast
ÜZLETRE HANGOLUNK

Új nemzeti bajnokokat repítene külföldre a Kifektetési Magántőkealap (x)

Nagyon gyorsan felfutott az érdeklődés a tavaly év végén elindult, Nemzeti Tőkeholdinghoz tartozó Kifektetési Magántőkealap iránt. Ennek keretében a külföldi piacszerzésben gondolkodó magyar cégek összesen 165 millió dolláros, átszámítva mintegy 60 milliárd forintos keretösszegben juthatnak forráshoz. Az új tőkealap a Demján Sándor Program egyik eleme, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium az Új Gazdaságpolitikai Akciótervben fogalmazott meg.
A podcast vendége: Tóth József és Vajda Attila, a Focus Ventures vezérigazgató-helyettese és a Vajda Papír ügyvezetője.

Egyre nagyobb az igény a magyarországi cégek oldaláról, hogy külföldi terjeszkedést valósítsanak meg. Ezt a folyamatot igazolja vissza a 60 milliárd forint keretösszegű Kifektetési Magántőkealap iránti érdeklődés is. A Nemzeti Tőkeholding ernyője alatt működő alapot a Focus Ventures Zrt. kezeli, amelynek vezérigazgató-helyettese, Tóth József a VG podcastműsorában elmondta, hogy állami szereplőként fő feladatuk, hogy tőke biztosításával segítsék a magyarországi cégek kifektetési elképzeléseit. 

202304021-EcoPro-HAON-Debrecen-KA_27
A Nemzeti Tőkeholding új programja a magyarországi cégek külföldi kifektetéseit segíti / Fotó: Kiss Annamarie

„Tulajdonosi ágon, társbefektetőként érkezünk meg a projektbe. A kifektetési stratégia két alapvető iránya a külföldi felvásárlás, illetve a zöld- vagy barnamezős beruházás” – tette hozzá Tóth József. 

A szakember arról is beszélt, hogy a tőkealap nagyon széles körű befektetési stratégiát követ, akár az iparágakat, akár a befektetett összegeket illetően. 1 és 25 millió dollár közötti projekteket is aktívan vizsgálnak, de a cél az, hogy az átlagosan befektetett összeg 5 és 10 millió dollár között alakuljon a hozzá tartozó, több évre előretekintő hozamelvárásokkal együtt.

Családi vállalkozásként a külföldi terjeszkedés élvonalában

A beszélgetés másik résztvevője Vajda Attila volt, aki a Vajda Papír Kft. ügyvezetőjeként egy külföldi piacszerzés szempontjából igencsak tapasztalt vállalatot irányít. A higiéniai termékeket feldolgozó és értékesítő társaság 1999-ben családi vállalkozásként indult, és gyors ütemben növelte az évek során az export részarányát, főként a skandináv és balti államok, valamint a szomszédos országok irányába. Olyannyira, hogy 2013-ban mérföldkőhöz érkeztek, és egy felvásárlásnak köszönhetően már saját gyártókapacitással rendelkeznek Norvégiában. Jelen pillanatban pedig egy svédországi beruházáson dolgoznak.

„Tavaly már jelentősen meghaladta a vállalatcsoportunk exportértékesítésből származó bevétele a magyarországi eladásokból származó bevétel szintjét. Csaknem negyven országba szállítunk higiéniai termékeket, és a kifektetési stratégiánk meghatározó eleme, hogy miként alakul az exportvolumenünk az adott ország viszonylatában” – fejtette ki Vajda Attila. A szakember szerint a Kifektetési Magántőkealap nagy segítség lehet a hozzájuk hasonlóan gondolkodó cégek számára a külföldi terveik megvalósításában.

További részletek a beszélgetés tartalmából:

– A profitegyenleg és a kifektetés jelentése (01:24)

– A Kifektetési Magántőkealap céljai, lehetőségei (07:20)

- Hogyan néz ki a gyakorlatban egy sikeres kifektetés? (11:10)

- Mikor „érik meg” egy cég a kifektetésre? (20:14)

- Népszerű és egzotikus célpiacok a magyar vállalatok számára (26:06)

- A Kifektetési Magántőkealap és a Vajda Papír Kft. jövőbeli tervei (29:01)

 

Podcastok Vidcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.