Magyar gazdaság

Frankfurti nagyberuházások

Jövőre 80 országból már ötezer kiállítót várnak a fogyasztási cikkeknek a világon legnagyobb vásárjára, Frankfurtba. A rendezvény a maga 300 ezer négyzetméterével a teljes vásárterületet elfoglalja majd. A február 16--20. között megrendezendő Ambientén a korábbi évekhez hasonlóan 16 magyar kiállító, illetve várhatóan 350 szakmai látogató vesz részt. A vásárváros újabb nagyberuházásokkal készül a jövő évi rendezvényekre.

Mára Európa egyik legnagyobb vásárvárosává nőtte ki magát Frankfurt, ahol egyébként már több mint 750 éve rendeznek kiállításokat. Az együttvéve 400 ezer négyzetméter alapterületű vásárvárosban, a 10 csarnokban és a kongresszusi központban összesen 290 ezer négyzetméter kiállítási területet lehet használni. Ezenkívül 76 ezer négyzetméter szabad terület is rendelkezésre áll.



A vásárszervező társaság a közelmúltban egymilliárd márka beruházással a területet három, önállóan is használható részre csoportosította. Így egyidejűleg akár két-három szakvásárt is meg lehet rendezni.



A korszerűsítő beruházások részeként készül el az új 3-as csarnok, amely két szinten 38 ezer négyzetméter fedett és 40 ezer négyzetméter nyitott többletkiállítási felületet teremt. A projekt összköltsége mintegy 250 millió márka, amit a Messe Frankfurt finanszíroz.



Jövő év júniusában nyitják meg a 2 ezer fő befogadására alkalmas Forum épületet is, amely a már eddig is meglévő Festhalléval és a kongresszusi központtal új gasztronómiai, konferencia- és kiállítási ajánlatot jelenthet.



Az átalakítások az év eleji fogyasztásicikk-vásárt még nem befolyásolják jelentősen, 2002-től azonban őszi partnerrendezvényéhez, a Tendence-hez hasonlóan új koncepcióval jelentkezik. A fogyasztási cikkek piacán ugyanis az utóbbi években jelentős polarizáció figyelhető meg: a kereslet egyfelől a nagyon drága, jó minőségű, másfelől a nagyon olcsó termékek iránt élénkült meg, miközben fokozatosan háttérbe szorulnak a közepes kategóriájú árucikkek.



Az egyenként több mint 100 ezer látogatót vonzó két szakvásár nagy termékcsoportjai -- a konyhai és háztartási eszközök, az óra-ékszer és ajándéktárgyak, valamint a kisbútorok, lakberendezési tárgyak -- a jövőben is megmaradnak, de a jövő év őszétől az utóbbi kategóriából kikerül a világítástechnika. Az ezen a területen működő cégek az ugyancsak frankfurti Light & Building és az újonnan tervezett Lightstyle kiállításon jobban megtalálják a helyüket.



A Messe Frankfurt négy szakterületen -- fogyasztási javak, textil, autó és technika, kommunikáció és szabadidő -- mintegy 80 szakvásárt rendez külföldi leányvállalataival, a világ több pontján is.



Németországon kívül főként a fogyasztási cikkekkel kapcsolatos kiállítások iránt van nagy igény. Ennek felismerésével került sor tavaly az oroszországi, egyidejűleg négy területet is érintő rendezvényre, amelyen 150 kiállító mutatta be termékeit a mintegy 25 ezer szakmai látogatónak.



A Messe Frankfurt globális vásárkoncepciója keretében középtávon további fogyasztásicikk-vásárok szervezését tervezi a fejlődésnek indult régiókban is. Ezekben különösen az ázsiai és a kelet-európai piacok lehetnek érintettek. Magyarország egyelőre nincs ezen a listán -- válaszolták lapunk kérdésére a cég képviselői.





Fogyasztási cikkek átalakuló vásárai Jövőre 80 országból már ötezer kiállítót várnak a fogyasztási cikkeknek a világon legnagyobb vásárjára, Frankfurtba. A rendezvény a maga 300 ezer négyzetméterével a teljes vásárterületet elfoglalja majd. A február 16--20. között megrendezendő Ambientén a korábbi évekhez hasonlóan 16 magyar kiállító, illetve várhatóan 350 szakmai látogató vesz részt. A vásárváros újabb nagyberuházásokkal készül a jövő évi rendezvényekre. S. Gy.-->

Kapcsolódó cikkek