BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Taszár polgári hasznosítása

Az ÁPV Rt. összesen 11 önkormányzati repülőteret értékesít, a Széchenyi-terv programjaival összhangban. A taszári katonai repülőteret polgári célra is lehet hasznosítani -- Így döntött tegnapi ülésén a kormány.

A kormány a keddi ülésén úgy döntött: elkészíti tizenegy reptér (Mezőkövesd, Tököl, Békéscsaba, Budaörs, Őcsény, Börgönd, Kaposújlak, Kecskéd, Orosháza, Pér, Szeged) hasznosítási tervét, amelyet aztán megküld a Gazdasági Minisztériumnak, hogy a tárca összevethesse az elképzeléseket a Széchenyi-terv programpontjaival. A reptereket az ÁPV Rt. értékesíti majd, figyelembe véve az Ifjúsági és Sportminisztérium reptér-hasznosítási javaslatait. A végső megvalósítási tervek kidolgozásában közreműködőként szerepet kap a földművelésügyi és vidékfejlesztési, valamint a közlekedési tárca is.
A kabinetülésen nem esett szó a pápai reptér hasznosításáról -- közölte Borókai Gábor, a kormány szóvivője. A taszári katonai bázis polgári célra történő felhasználásával kapcsolatban ugyanakkor úgy fogalmazott: nem kis részben Kaposvár városának lobbitevékenységét dicséri, hogy polgári terminált kap a taszári repülőtér, amely alkalmassá teszi a bázist arra, hogy hetente kétszer fogadjon belföldi, menetrend szerinti járatokat. Ehhez egy fogadó terminált kell megépíteni. Várhatóan még az idén megkezdődhetnek ezek a munkálatok, így jövőre már megindulhat a polgári célokat szolgáló légi forgalom a taszári repülőtéren -- mondta Szita Károly, Kaposvár polgármestere.
A regionális repterek megnyitása a térségi fejlesztés egyik legfontosabb infrastrukturális eszköze lehet. Eddig a tulajdonviszonyok rendezetlensége volt a legfőbb akadálya a fejlesztéseknek. Ezért az érintettek többször szorgalmazták, hogy az ÁPV Rt. ingyen vagy méltányos áron adja át a reptéri ingatlanvagyont az üzemeltetési feladatokat finanszírozó önkormányzatoknak. Mint ismeretes, a kormány eddig két vidéki repülőteret támogatott központi forrásokból: a debrecenit és a sármellékit. Tavaly novemberben úgy döntött, hogy a sármelléki és a zalavári önkormányzat térítésmentesen juthat a sármelléki repülőtérhez. Emellett határozott arról is, hogy az LRI-nél, a Malév Rt.-nél és a katonai repülőtereken feleslegessé vált, de még használható műszaki eszközöket ingyen megkaphatják. Debrecenben a helyi vagyonkezelő rt. vásárolta meg a város repülőterét irányító Debrecen Airport Kft.-t. Sármelléket és Debrecent stratégiailag fontos légikikötőként tartja számon a kormány, a cél az, hogy nyilvános közforgalmú kereskedelmi repülőtérré fejlesszék.
Időközben Békéscsabán is rendeződött a több mint egy évtizede húzódó tulajdonjogi vita. Úgy, hogy a repülőtéri felépítmények 51 százaléka megyei tulajdonba került, és a telket is bérbe vette a megye 2008. augusztus 31-ig.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.