A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről hozott 1999. májusi kormányhatározatban az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti szakaszának, a szekszárdi Duna-hídnak, valamint az M7-es Budapest--Zamárdi közötti felújított részének (meghatározott bővítésekkel együtt) forgalomba helyezését 1999--2001 között szabta meg. Ez utóbbin a díjszedés bevezetésének határidejét pedig legkésőbb 2002. január 2-ában határozták meg.
A balatoni sztráda díjasításának startja azonban információink szerint várhatóan csúszik. Ezt támasztja alá a Széchenyi-terv autópálya-építési alprogramja is, amelyben az említett beruházások megvalósítását már egy évvel eltolva, azaz 2000--2002-ben jelölték meg. Így egyéves csúszással épül meg egyrészt az M3-as sztráda Füzesabony és Polgár között és az 56-os számú főút Polgárt elkerülő szakasza.
Másrészt felújítják az M7-es autópályát Budapest és Zamárdi között, megépítik a Balatonaliga--Zamárdi szakaszon a jobb pályát, valamint a Budapest--Székesfehérvár közötti jobb pálya harmadik sávját. A hároméves programban szereplő szekszárdi Duna-hidat a kapcsolodó útszakaszokkal pedig várhatóan 2003 nyarán helyezik csak üzembe.
Az M7-es felújításának, bővítésének elkészültéhez kötött díjasítás csúszását látszik igazolni az is, hogy ezekre a munkákra -- árvita miatt -- még mindig nem kötötték meg a szerződést. Így szakértők szerint a munkák még év végéig elhúzódnak. Emiatt pedig csúszhat a díjasítás is.
A Széchenyi-terv szerint -- tudtuk meg -- a hétéves sztrádafejlesztési program finanszírozása részben a Magyar Fejlesztési Bank Rt. mint tulajdonos által az építésért felelős NA Rt.-ben megvalósuló tőkeemelés formájában történik. Részben -- állami kezességvállalás fedezete mellett felvett -- hitelekkel és kötvényekkel. Az elképzelések szerint az állami tőkeemelés jelenti a fejlesztések forrásának 29 százalékát. A forint- és devizahitelek képviselik a 26 százalékát, a forint- és devizakötvények aránya pedig 45 százalék. Az autópálya-fejlesztési programra a Széchenyi-tervben az idén 114 milliárd, a jövő évben 102,8 milliárd forint bruttó építési költséget terveztek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.