BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rendezésre váró tulajdonviszonyok

Megvalósulhatnak a péri repülőtérrel kapcsolatos fejlesztési elképzelések azt követően, hogy a magyar kormány és Brüsszel között megszületett az a finanszírozási megállapodás, amely 2,2 millió eurót biztosít a PHARE CBC-keret terhére. Vadász László, a reptér ügyvezető igazgatója szerint a jóváhagyott PHARE-összeghez hasonló nagyságú hazai forrásra is szükség van a fejlesztéshez.

Amennyiben sikerül a Brüsszel által jóváhagyott 2,2 millió eurónak (mintegy 580 millió forint) megfelelő hazai forrást hozzárendelni a rendelkezésre álló PHARE-kerethez, úgy maradéktalanul megvalósulhat a péri repülőtér tervezett fejlesztése. Egy 1450 méter hosszú, 30 méter széles futópálya a hozzá tartozó gurulóúttal, valamint egy 5 ezer négyzetméteres utasforgalmi előtérű épület szerepel a tervek között. A beruházáshoz tartozik még a reptérhez vezető bekötőút felújítása, a főúthoz kapcsolódó csomópont kiépítése, a reptér belső úthálózatának kialakítása és a pálya vízelvezetésének megoldása -- nyilatkozta lapunknak Vadász László.
A repteret üzemeltető P-Air Győr--Pér Repülőtér Fejlesztési Kft. ügyvezető igazgatója a fejlesztéshez szükséges hazai forrásokat egyrészt állami pénzalapokra történő pályázatok útján tartja előteremthetőnek, de megítélése szerint az összeg jelentős részét a régiónak kell biztosítani. Az érintett önkormányzatok és a térségben letelepedett multinacionális cégek érdekeltségét hangsúlyozta Vadász László. (A multikkal folynak ilyen tárgyalások, s e vállalkozások ugyancsak fontosnak tartják a beruházás mielőbbi megvalósítását. A reptér fejlesztéséhez készült forgalmi prognózisok szerint a létesítménynél kezdetben meghatározó lesz majd a nagy cégek személy- és áruforgalma.)
Péren gondot okoz ugyanakkor a repülőtér tulajdonviszonyának rendezetlensége. A jelenleg állami tulajdonban lévő honvédségi kezelői joggal s az ÁPV Rt. rendelkezési jogával létező repülőtér számára az P-Air vezetője szerint az lenne a legkedvezőbb, ha az állam e terület tulajdonosi jogát apportálná egy olyan társaságba, amelyben szerepet kapnának a régió erői, így a már említett önkormányzatok, ezenkívül a vállalkozói tőke képviseletei. Így létrejöhetne egy olyan tulajdonosi szerkezet, amely világszerte jellemző a regionális reptereknél, nevezetesen az egyharmad rész állami jelenlét mellett az ugyanilyen arányú helyi erő, valamint a hasonló nagyságú vállalkozói tulajdonlás.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.