Párizsnak két hónapja van arra, hogy választ adjon az unió kérdéseire; amennyiben ez nem történik meg, az ügy az Európai Bíróság elé kerülhet -- tudósít a Le Figaro. A franciaországi bónusz-málusz rendszer már 1996 óta zavarja a bizottság belső piaci főigazgatóságát, ám csak most jutott az ügy a hivatalos figyelmeztetés szakaszába.
Az 1976-ban hozott francia szabályok szerint a biztosítók minden egyes balesetmentes év után 5 százalékos kedvezményt kötelesek adni ügyfeleiknek, a kedvezmény maximális mértéke pedig 50 százalék lehet. Minden olyan baleset, amelyben a biztosított a hibás, 25 százalékkal emeli a díjtételt; a kiszabható pótdíj mértéke itt is ennek tízszerese, azaz 250 százalék.
A legtöbb, szintén bónusz-málusz rendszert alkalmazó európai uniós országban a biztosítók szabadon határozhatják meg a tarifákat. Belgium hosszú ideig a franciához hasonló szabályokat alkalmazott, ám 1994 júliusában összhangba hozta azokat a nem életbiztosításokra vonatkozó brüsszeli direktívával. Jelenleg Franciaország mellett mindössze Finnország számít "renitensnek"; Helsinki esetében azonban a bizottsági eljárás még kevésbé előrehaladott szakaszában van, az EU végrehajtó szerve mindössze kiegészítő információkat kért.
Az Európai Bizottság szerint a díjszabás liberalizálása a balesetmentesen vezető francia autósok nagy része számára a díjtételek csökkenését eredményezné. A francia biztosítók szövetsége ezzel szemben úgy véli, hogy a jelenlegi rendszer korántsem gátolja a tarifaszabás szabadságát: a százalékos emelkedés, illetve csökkenés alapját képező összeget ugyanis minden társaság saját hatáskörben határozhatja meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.