E hét elején zárta kapuit Kolozsvárott a Kelet-közép-európai Vásár, melyet az idén nyolcadik alkalommal rendeztek meg, s a magyar cégek minden évben részt vettek az eseményen. A színhely, a kolozsvári Expo Transilvania a vidék legnagyobb kiállítási és vásárközpontja, az erdélyi gazdasági élet egyik jelentős centruma. A szervezők tapasztalatai alapján a vásárközpont szolgáltatásai évről évre színvonalasabbak, s a rendezvénynek évente több tízezer látogatója van. A kiállítási központnak 3600 négyzetméter fedett és 20 ezer négyzetméter szabadtéri kiállítási területe van.
A magyar részvételt az ITDH több mint kilencmillió forinttal támogatta, a szervezést a Fair Expo Kereskedelmi Kft. nyerte el. Ferenczy Tamás ügyvezető igazgató érdeklődésünkre elmondta, a kollektív magyar stand nettó alapterülete 318 négyzetméter volt, ahol huszonnégy cég -- az acél-, a gumiipar, a környezetvédelem, az alkatrészgyártás, az építőipar, az idegenforgalom területéről -- mutatkozott be. A magyar megjelenés célja, hogy a társaságok bővítsék erdélyi exportjukat, megerősítsék piaci pozícióikat, feltérképezzék a kooperációs partnereket, szorosabb kapcsolatokat alakítsanak ki az ottani vállalkozókkal, s ösztönözzék a további tőkebefektetéseket. A szervezők törekedtek arra, hogy a magyar standon minél átfogóbb képet nyújtsanak hazánkról, s a jelen lévő kiállítókon kívül más cégekről is információt biztosítsanak az érdeklődőknek.
A magyar kiállítók és érdeklődők részére üzletember-találkozót szerveztek, melyre a Kolozs Megyei Gazdasági Kamara és az ITDH kereskedelmi szolgálat bevonásával olyan román üzletembereket hívtak meg, akik tevékenységi körüknél fogva érdeklődést mutatnak a magyar ajánlatok iránt. A találkozó a magyar kínálat bővítését, az újdonságok bemutatását, a kooperáció kialakítását kívánta elősegíteni.