BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordot döntöttek

A hivatalos értékelés szerint az elmúlt év végén minden korábbinál több, 705 kiállító mutatta be termékeit a Foodapest 2000 kiállításon -- tájékoztatták a Világgazdaságot a Hungexpo Rt.-nél. A csaknem 30 ezer szakmai látogató látogató 10 százaléka volt külföldi.

A Hungexpo Rt.-nél elkészítették a múlt év végén rendezett Foodapest 2000, 5. Nemzetközi Élelmiszer-, Ital- és Élelmiszer-gépipari Szakkiállítás értékelését. A nemzetközi vásárszövetség által elismert rendezvény auditált statisztikai adatai szerint a szakkiállításon minden korábbinál több, összesen 705 kiállító mutatta be termékeit 21 596 négyzetméteren.
A Foodapestet 29 350 szakmai látogató kereste fel, ezek 10 százaléka külföldi volt, csaknem 70 országból érkeztek, vagyis a nemzetközi érdeklődés meglehetősen nagy volt. Két külföldi miniszter, az EU mezőgazdasági főbiztosa, továbbá kilenc magas rangú külföldi delegáció érkezett egyebek között Német-, Spanyol- és Görögországból. A környező országokból meghívott üzletember-delegációk érkeztek, ezek tagjaiként csaknem 200-an folytattak üzleti tárgyalásokat.
A kiállítási szakma úgy értékelte, hogy a Foodapest mint kiállítás a nevében szereplő szakmai területek produktumainak bemutatásával Magyarországon piacvezető, ezen túl nemzetközi mércével mérve az egyik legrangosabb európai szakrendezvény.
A legnagyobb területen, csaknem 13 000 négyzetméteren élelmiszer-ipari terméket mutatott be 402 cég, ezek a terület 60 százalékát foglalták el. Élelmiszer-ipari gépeket 154 vállalat mutatott be 5240 négyzetméteren.
Érdekes a látogatók megoszlása. A Foodapestet felkeresők 56 százaléka az élelmiszer-feldolgozásban, -gyártásban érdekelt szakember volt. A vendéglátós szakma mindössze 3,3 százalékban, míg a közétkeztetők csupán egy százalékban képviseltették magukat. A Foodapest látogatóinak 92 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő kiállítást is felkeresi.
Ezenfelül az is érdekes, hogy a megkérdezett szak- , illetve üzletemberek 85 százaléka elégedett volt a rendezők által kínált információgyűjtés konkrét lehetőségeivel. A meglévő üzleti kapcsolataik ápolásának célját 89 százalékuk mondta elérhetőnek. A szakmai ismeretek bővítésének célját 79, az új üzleti kapcsolatok kiépítésének lehetőségeit 72 százalékuk tartotta megfelelőnek. A konkurencia feltérképezésének jó terepét látta a Foodapestben a megkérdezettek 83 százaléka.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.