A cigarettásdobozokon elhelyezett figyelmeztetések drasztikus növelése után az Európai Bizottság most a dohányreklám-tilalom tavaly kudarcba fulladt kiterjesztésére tesz újabb kísérletet. A televízióban sugárzott hirdetés már 1989 óta tilos az unióban, és Brüsszel most a többi médium hasonló szabályozását szeretné elérni. A tavalyi bírósági döntés miatt azonban a most előterjesztett változatból hiányzik a mozikban sugárzott reklámfilmek, a közterületi plakátok és a közvetett reklám tilalma.
Az előterjesztés fontos eleme a több EU-tagországot érintő rendezvények dohányipar által történő szponzorálásának tilalma. Az országos és helyi eseményekre -- ismét a bírósági állásfoglalásra tekintettel -- ez nem vonatkozna. A határon átnyúló rendezvények esetében azonban lehetőség szerint teljes körű tilalomra törekszik a bizottság, így az ilyen eseményeken dohánytermékek promóciós célú, ingyenes osztogatására sem lenne mód.
A bizottsági közlemény szerint a javaslathoz mind a tagországok, mind az Európai Parlament támogatását meg kell nyerni. Ezt követően mintegy két évet fog igénybe venni a rendelkezések nemzeti jogba történő átemelése.
David Byrne fogyasztóvédelmi biztos fontosnak tartja, hogy a dohányzás elleni küzdelemben a jogszabályokon túl más, nem kötelező jellegű előírásokat is bevessenek. Tanácsi javaslat készül például a dohányforgalmazás ellenőrzésének kérdéseiről, beleértve a cigarettaautomatákon elhelyezendő figyelmeztetéseket, az ilyen berendezések elhelyezését és a dohánytermékek promóciójának ellenőrzését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.