A főváros és közvetlen környéke közlekedési beruházásaihoz a becslések szerint mintegy 1500 milliárd forintra lenne szükség. Három szocialista képviselő -- Baráth Etele, Bakonyi Tibor és Molnár Gyula -- 750 milliárd forintos állami forrást javasol azokhoz a felszíni fejlesztésekhez, amelyek finanszírozásában a kormánynak -- álláspontjuk szerint -- mindenképpen részt kell vállania.
A múlt héten elfogadott fővárosi közlekedési rendszerfejlesztési terv javaslatai közül választottuk ki azokat, amelyek megvalósítása részben vagy egészben állami feladat -- mondta a Világgazdaságnak Molnár Gyula. A képviselő kifejtette: a kormányzat is foglalkozik a kérdéssel, hiszen a miniszterelnök a közelmúltban bejelentette, hogy 250 milliárd forintot szándékoznak fordítani budapesti közlekedési beruházásokra. A fővárosi tervet a városházi ellenzék -- a Fidesz--MDF--MKDSZ frakció és a MIÉP -- is megszavazta. Önálló indítványunk elfogadásával az Országgyűlés őszi ülésszakán lehetőség lenne arra, hogy a parlamenti képviselők is közösen lépjenek fel a főváros érdekében -- jelentette ki Molnár Gyula. Hozzátette: kíváncsian várja, hogy a kormánypártok színt valljanak.
Az indítvány két csoportba osztja a feladatokat. A főváros forgalmi tehermentesítése érdekében javaslatot tesz az M0-s autópálya kiépítésének folytatására, s ezzel együtt egy új északi Duna-híd építésére. Emellett szerepel egy új, Budapesten belüli körgyűrű, egy másik híd Aquincumnál, valamint a 10-es főút kiépítése Pilisvörösvár és Óbuda között. A fővárosi tömegközlekedés fejlesztésének legfontosabb feladatai közé sorolják a MÁV, a Volán és a BKV együttműködésével a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozását, illetve az elővárosi vasúti közlekedés lehetőségének kialakítását a MÁV-vonalakon. Itt szerepel a 2-es metró felújítása és szerelvényeinek cseréje, a szentendrei HÉV-vonal felújítása, a Tátra villamosok korszerűsítése, és az Ikarus buszok, illetve a trolibuszok cseréje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.