A szaktárca vezetője Szolnokon, a Hozam Rt. klubjában válaszolt lapunknak az M5-ös jövőjével kapcsolatos kérdésére. Fónagy hangsúlyozta: újabb koncessziós szerződéseket a jövőben semmiképpen sem kötnek, és szeretnék az M5-ös sztrádát az egységes magyar autópálya-rendszerhez integrálni; a fölmerülő állami forrásigényt évi 6-8 milliárd forintra becsülte. A miniszter bejelentette: az egységes ügyintézés érdekében fölhatalmazta a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-t, hogy tárgyaljon az AKA Rt.-vel, és a megbeszélések lényegében már folynak is. Fónagy véleménye szerint az AKA Rt. -- amelynek 2003. december 31-ig van opciója az M5-ös Kiskunfélegyházától Szegedig, illetve az országhatárig tartó szakaszának kiépítésére -- letett a sztráda folytatásról.
A közlekedési miniszter szavait a felek meglepetéssel fogadták. Bakonyi István, a NA Rt. szóvivője cége vezérigazgatójával folytatott eszmecsere után azt közölte lapunkkal: "hivatalosan semmit sem tudnak" a felhatalmazásról. Harmath László, az AKA Rt. vezérigazgató-helyettese ugyanezt erősítette meg, mondván: sem a minisztériumtól, sem az NA Rt.-től, sem az MFB Rt.-től (utóbbi társaságot Fónagy a VG-nek adott június 12-ei interjújában nevezte meg) nem érkezett semmilyen megkeresés. Hozzátette: az AKA Rt. soha nem mondott le -- nem is fog -- opciós jogáról a sztráda továbbépítésére, sőt, folyamatosan jelzi ebbéli szándékát a tárcának, anélkül azonban, hogy bárki is válaszra méltatná. Ismeretes -- ezt viszont senki sem cáfolta, sőt, maguk az érintettek erősítették meg --: a szaktárca és az AKA Rt. megbízottai közvetlenül tárgyaltak, a téma az M5-ös matricás rendszerbe terelése volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.