Ki tárgyal kivel
A szaktárca vezetője Szolnokon, a Hozam Rt. klubjában válaszolt lapunknak az M5-ös jövőjével kapcsolatos kérdésére. Fónagy hangsúlyozta: újabb koncessziós szerződéseket a jövőben semmiképpen sem kötnek, és szeretnék az M5-ös sztrádát az egységes magyar autópálya-rendszerhez integrálni; a fölmerülő állami forrásigényt évi 6-8 milliárd forintra becsülte. A miniszter bejelentette: az egységes ügyintézés érdekében fölhatalmazta a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-t, hogy tárgyaljon az AKA Rt.-vel, és a megbeszélések lényegében már folynak is. Fónagy véleménye szerint az AKA Rt. -- amelynek 2003. december 31-ig van opciója az M5-ös Kiskunfélegyházától Szegedig, illetve az országhatárig tartó szakaszának kiépítésére -- letett a sztráda folytatásról.
A közlekedési miniszter szavait a felek meglepetéssel fogadták. Bakonyi István, a NA Rt. szóvivője cége vezérigazgatójával folytatott eszmecsere után azt közölte lapunkkal: "hivatalosan semmit sem tudnak" a felhatalmazásról. Harmath László, az AKA Rt. vezérigazgató-helyettese ugyanezt erősítette meg, mondván: sem a minisztériumtól, sem az NA Rt.-től, sem az MFB Rt.-től (utóbbi társaságot Fónagy a VG-nek adott június 12-ei interjújában nevezte meg) nem érkezett semmilyen megkeresés. Hozzátette: az AKA Rt. soha nem mondott le -- nem is fog -- opciós jogáról a sztráda továbbépítésére, sőt, folyamatosan jelzi ebbéli szándékát a tárcának, anélkül azonban, hogy bárki is válaszra méltatná. Ismeretes -- ezt viszont senki sem cáfolta, sőt, maguk az érintettek erősítették meg --: a szaktárca és az AKA Rt. megbízottai közvetlenül tárgyaltak, a téma az M5-ös matricás rendszerbe terelése volt.


