A szóban forgó három gyógyszercsoport esetében egy most kidolgozás alatt álló magatartási kódex alapján ötéves átmeneti időre engedélyeznék a közvetlen reklám bizonyos fajtáit. A Financial Times szerint egyelőre nem lehet tudni, vajon ez a televíziós hirdetésekre is kiterjedne, vagy csak bizonyos reklámhordozókra -- például újságokra, óriásplakátokra -- vonatkozna. Annyi azonban bizonyos, hogy a gyártóknak jogukban állna tájékoztatást adni az interneten keresztül hozzájuk fordulóknak.
Ez a módszer -- csakúgy, mint a receptköteles gyógyszerek reklámozásának egyéb fajtái -- jelenleg tilos az Európai Unióban, ám a tilalom az amerikai internetes honlapok szabad elérhetősége miatt egyre kevésbé tűnik tarthatónak. A bizottsági javaslatok a betegek részéről tapasztalható információéhséget kívánják kielégíteni -- idézi bizottsági illetékesek véleményét a Reuters.
A reklámozás engedélyezése ugyanakkor több szempontból is aggályos. Egyes tagországok attól tartanak, hogy a növekvő információtömeg nagyobb fogyasztásra fogja ösztönözni a betegeket, ami a szubvenciós igény növekedése révén jelentős pluszterhet rakna az állami egészségügyi rendszerekre. A gyártók pedig attól tartanak, hogy a szabad reklámozás bevezetésével hatalmas összegeket lennének kénytelenek piaci részesedésük megtartására fordítani.
A gyógyszerhirdetés részleges liberalizációja az ágazat engedélyezési és piaci rendszerének átfogó reformja részét képezi (VG, 2001. június 14.). A bizottság június közepére ígéri a végleges javaslatok előterjesztését, amelyek azután az Európai Parlament és a miniszteri tanács elé kerülhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.