BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A MAK önellátásra törekszik

Jelenleg a sztrádaépítésekhez két tucatnál is több bánya szállít anyagot, ám a Magyar Autópálya-építő Konzorcium a jövőben önellátásra törekszik. Ennek jegyében saját bányát rendez be az M7-es és az M3-as mentén is. Az utóbbi épülő szakaszához szükséges zúzott kő 90 százalékát a Colas-bányákból szerzik be.

A Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) és alvállalkozói, valamint fuvarozást végző cégei jelenleg több mint két tucat különböző minőségű építő- és töltőanyagot szolgáltató bányával állnak szerződésben -- mondta lapunk érdeklődésére Turgyán Tamás, a konzorcium szóvivője. Ám a MAK a jövőben megpróbál önellátó lenni -- erősítette meg információinkat. Elmondta, hogy a Palota Vidék 2000 Rt.-vel megkötendő szerződés aláírás előtt áll. A felek már minden lényeges kérdésben megállapodtak. Aláírták a mobil kőfeldolgozó gépekkel kapcsolatos szerződést. A konzorcium mintegy 240 millió forint értékű gépet vásárol az M7-eshez közeli kikeri bányába. A berendezések szeptemberben érkeznek, és októbertől termelnek.
Az M3-asnál berendezendő bányánál más a konstrukció. A MAK gépeket vásárol, és bérbe adja a Zemplénkő Kft.-nek.
A konzorcium a mintegy 75 millió forint értékű berendezéseket vásárlási opcióval adja tartósan (háromévi) bérbe a társaságnak. A szerződésről csupán annyit árult el Turgyán Tamás, hogy a felek minden részletkérdésben megegyeztek.
A MAK-kal szerződő partnerek nem közvetítők -- szögezte le határozottan Turgyán Tamás lapunk ezt firtató kérdésére. A kivitelezői szerződések megkötésekor csak az azokban foglalt feladatok elvégzéséhez szükséges kapacitással rendelkező alvállalkozóval állapodtak meg. Azt azonban nem zárják ki a MAK szerződéses feltételei -- tette hozzá --, hogy az alvállalkozók saját kapacitásaik bővítése érdekében további megállapodásokat kössenek. A szóvivő hangsúlyozta: a MAK a vonatkozó kormányhatározatnak megfelelően lehetőség szerint magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások bevonásával építi az M3-as Füzesabony--Polgár közötti szakaszát, újítja fel az M7-es jobb oldalát, illetve hosszabbítja meg azt, és ugyanilyen feltételekkel valósítja meg az M9-est.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.