A kormány tavaly februárban felgyorsította az 1999 májusában elfogadott tízéves középtávú gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési programot. Eszerint 2007-ig több mint 700 kilométer gyorsforgalmi utat építenek meg. Három kiemelt projektjének kivitelezési munkáit végzi a Vegyépszer Rt.-Betonút Rt. alkotta MAK és a Vegyépszer-Ganz Híd, Daru és Acélszerkezet Rt. alkotta MHK.
Farkas László, a Vegyépszer vezérigazgató-helyettese cáfolta azon lapértesüléseket, miszerint csúsznak a munkálatok. Elmondta, hogy a kivitelezés a terveknek megfelelően halad. Az M3-as autópálya építése az ütemtervhez képest 80 százalékos teljesítési fokon áll. A Füzesabony és Polgár közötti mintegy 61,5 kilométeres szakasz, valamint az autópályát Emőddel összekötő 5 kilométer körüli út és a polgári Tisza-híd építését tavaly augusztusban kezdték meg. A 2002. november 30-i átadási határidő tartásának jelenleg a konzorciumok nem látják akadályát.
Az M7-es sztráda felújításának és bővítésének 2002. április 31-i befejezése érdekében rendkívül szoros részhatáridőket határoztak meg a munka szervezése során, mivel igazodni kell a forgalomterelési ütemekhez. A balatoni autópálya az ütemtervhez képest 112 százalékos készültségi szinten áll. Az Aliga--Zamárdi közötti jobb pálya építéséhez a munkaterületeket június 7-én vehette át a MAK, miután az építési engedély kiadása elhúzódott, a szokásos 90 helyett 260 nap alatt születtek meg az engedélyek. A munkák jelenlegi állása alapján a konzorcium szerint tartható a határidő. Az M9-es autóút és a szekszárdi Duna-híd építésének befejezési határideje 2003. június 30.
A három projekt összköltsége 138,3 milliárd forint. Ebből az M3-as 69,5 milliárd, az Oszlár és Polgár közötti Tisza-híd építése 14,7 milliárd, az M7-es felújítása, illetve bővítése 31,8 milliárd, az M9-es út építése 13 milliárd, a hídprojekt 9,3 milliárd forint. Az elvégzett munkákról a szerződések szerint havonta számláznak. Eddig 25 milliárd forint körüli összeget fizettek ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.