Sztrádaépítések ütemterv szerint
A kormány tavaly februárban felgyorsította az 1999 májusában elfogadott tízéves középtávú gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési programot. Eszerint 2007-ig több mint 700 kilométer gyorsforgalmi utat építenek meg. Három kiemelt projektjének kivitelezési munkáit végzi a Vegyépszer Rt.-Betonút Rt. alkotta MAK és a Vegyépszer-Ganz Híd, Daru és Acélszerkezet Rt. alkotta MHK.
Farkas László, a Vegyépszer vezérigazgató-helyettese cáfolta azon lapértesüléseket, miszerint csúsznak a munkálatok. Elmondta, hogy a kivitelezés a terveknek megfelelően halad. Az M3-as autópálya építése az ütemtervhez képest 80 százalékos teljesítési fokon áll. A Füzesabony és Polgár közötti mintegy 61,5 kilométeres szakasz, valamint az autópályát Emőddel összekötő 5 kilométer körüli út és a polgári Tisza-híd építését tavaly augusztusban kezdték meg. A 2002. november 30-i átadási határidő tartásának jelenleg a konzorciumok nem látják akadályát.
Az M7-es sztráda felújításának és bővítésének 2002. április 31-i befejezése érdekében rendkívül szoros részhatáridőket határoztak meg a munka szervezése során, mivel igazodni kell a forgalomterelési ütemekhez. A balatoni autópálya az ütemtervhez képest 112 százalékos készültségi szinten áll. Az Aliga--Zamárdi közötti jobb pálya építéséhez a munkaterületeket június 7-én vehette át a MAK, miután az építési engedély kiadása elhúzódott, a szokásos 90 helyett 260 nap alatt születtek meg az engedélyek. A munkák jelenlegi állása alapján a konzorcium szerint tartható a határidő. Az M9-es autóút és a szekszárdi Duna-híd építésének befejezési határideje 2003. június 30.
A három projekt összköltsége 138,3 milliárd forint. Ebből az M3-as 69,5 milliárd, az Oszlár és Polgár közötti Tisza-híd építése 14,7 milliárd, az M7-es felújítása, illetve bővítése 31,8 milliárd, az M9-es út építése 13 milliárd, a hídprojekt 9,3 milliárd forint. Az elvégzett munkákról a szerződések szerint havonta számláznak. Eddig 25 milliárd forint körüli összeget fizettek ki.


