Kurt Bodewig közlekedési miniszter szerdán hozta nyilvánosságra az elvonás lehetséges összegét, amely több, mint amennyit a kormány szakértői bizottsága előzőleg ajánlott (VG, 2001. augusztus 13.). A szállítmányozók a magasabb összeg fejében engedményt kapnak a gépjármű- és a nyersolajadóból. A "bliccelőket" ugyanakkor az ADN hírügynökség szerint szigorú büntetés fenyegeti, és elektronikus ellenőrzést is bevezetnek. Fizetni is elektronikus módon kell majd.
A német szállítmányozók Karl Heinz Schmidt, a teherfuvarozók, logisztiai és hulladékkezelő cégek szövetségi egyesületének (BGL) ügyvezetője szerint elvben nem ellenzik a tervezett útdíjat. Szükségesnek tartják ugyanakkor az üzemanyagra kivetett adó csökkentését, mert külföldön ez, valamint a gépjárműadó alacsonyabb. A német vállalatok évente kereken 19 milliárd márka nyersolaj- és gépjárműadót fizetnek -- hangoztatja Schmidt.
A zöldek szerint 2004-től minden szövetségi és a tartományi úton díjat kellene szedni a teherautóktól. A kabinet által a szaktárcának adott felhatalmazás erre a későbbiekben lehetőséget is ad. A BGL azonban elutasítja az elvonás általánossá tételét, bár azt elismerik, hogy valamilyen ösztönzőt be kell vezetni annak elkerülésére, hogy az autópályákról kiszoruló teherjárművek elárasszák a kisebb utakat. A pályadíjból befolyó összeg döntő részét a tervek szerint az úthálózat fejlesztésére fogják fordítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.