Ígéreteiben 108 milliárd forintnál is többel emelte meg a jövő évi büdzsé kiadásait a közelmúltban a kormány, annak ellenére, hogy a gazdasági környezet kiszámíthatósága folytán költségvetést legközelebb 2003-ra, és mindjárt három évre előre készítene a miniszterelnök.
A 2002. évi államadósság terhére engedték el a Magyar Államvasutak 102 milliárd forintos adósságának több mint felét, 63,7 milliárdot, valamint a GYSEV adósságát is -- ezt a Pénzügyminisztérium főcsoportfőnöke, Bathó Ferenc nyilatkozta. A jövő évi költségvetést terheli majd a családi gazdaságoknak szánt 20 milliárd forint is, melyet kedvezményes kamatozású kölcsönök kamattámogatására fordít a költségvetés.
Szintén 20 milliárdos nagyságrendben rövidíti meg az adóbevételeket a napokban elkészült, a pénzügyi tárgyú törvények második nagy módosítására irányuló törvénytervezet is. A nyugdíjak adómentessé tétele 15 milliárd forintot, a lakáshitelek visszafizetéséhez kapcsolódó adókedvezmény pedig további 4-5 milliárdot vesz ki a következő évi büdzséből. A közel 20 milliárd forintos adóbevétel-kiesés nem okoz gondot a költségvetésnek, hiszen a Pénzügyminisztérium előterjesztésében is kijelenti, hogy a gazdasági folyamatok azt jelzik, jövőre is több tíz milliárd forint többlet-adóbevételre lehet számítani. A kihelyezett kormányülések előtt, még tavasszal hozott kedvezmény- (státus-) törvény megvalósítása 8 milliárd forinttal terheli meg a 2001--2002-es költségvetést. A költségek nagy része szintén jövőre válik esedékessé.
Ennél jóval több pénzt pántlikázott már meg költségvetés készítése nélkül a kormány a közelmúltban. Elég megemlíteni azt a 250 milliárd forintot, melyet a főváros tömegközlekedésének fejlesztésére ígért a miniszterelnök a következő hat évre. A 2001--2002-es költségvetésben ennek az ígéretnek nincs nyoma. A mezőkövesdi kihelyezett kormányülésen éppen negyedszer módosították a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztési koncepcióját. Immáron 15 évre tervez előre a kormány; jóval ezermilliárd feletti összeg elköltését jelentené, ha 2016-ig megvalósulna a legutóbb már 1000-1200 kilométerre bővített autópálya, autóút, főút ígérete.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.