Füzesabony és Polgár között, az M3-as új szakaszán 61,1 kilométer 2x2 sávos autópályát, plusz 3,8 kilométer autóutat építenek. A munkálatok igen fontos része a sztrádát keresztező hidak és aluljárók elkészítése. Összesen -- a polgári Tisza-hidat is beleszámolva -- 62 ilyen műtárgyra van szükség a nyomvonalon, a kivitelezők a konzorciumot alkotó Vegyépszer Rt., illetve a Betonút Rt. szakemberei.
Németh Imre lapunknak azt mondta: a beruházási költség mintegy 20 százalékát teszi ki a hídépítés, tehát erre a célra körülbelül 13 milliárd forintot fordítanak. A projekt legnagyobb műtárgya az Oszlár és Polgár közötti 405 méteres Tisza-híd, amely önmagában 5 milliárd forintba kerül. Három részből áll majd: a középső mederhíd 257 méter hosszú lesz, ehhez csatlakozik mindkét oldalról egy 74 méter hosszú ártéri híd, a folyó medrében 2 pillér készül, a teljes szélesség pedig összesen 25,6 méter.
Korpás Rudolf hídépítési igazgatóhelyettestől megtudtuk: mára az M3-as új nyomvonalán a leendő alul- és felüljárók felének kész a tartószerkezete, tehát a munkák optimális ütemben haladhatnak. A munkák készültségi foka jelenleg 33-36 százalékos. Németh Imre úgy vélekedett: 2001 végére a hídépítők elvégzik a rájuk kiszabott feladatok "legalább 50 százalékát", ez azt jelenti, hogy részükről a jövő november 30-ai sztrádaavatási határidőnek nem lesz semmiféle akadálya.