Az Európai Bizottság rövidesen elkészíti az útdíjak kiszabását szabályozó új kerettervet, hogy azt 2003-ig a miniszterek tanácsa és az Európai Parlament is jóváhagyhassa. Az egyik legfőbb cél, hogy a köz- és vasutak, valamint a vízi közlekedési folyosók használatának árában még jobban tükröződjenek a költségek. Egyúttal szeretnék elkerülni a kettős adóztatást, különösen a határokon átmenő teherautó-forgalom esetében. A bizottság azt is el akarja érni, hogy a tagállamokban mindenhol egyforma elvek alapján fizessenek az úthasználók. Az árképzésben olyan külső hatások költségeit is figyelembe vennék, mint például a környezetszennyezés, a bevételekből pedig kevésbé környezetterhelő megoldások, többek között a vasutak fejlesztését támogatnák. A bizottság cáfolta, hogy napszaktól és földrajzi helytől függő egységes útdíjat fontolgatnának a személyautók számára. Egy ilyen reform előfeltétele lenne a gépjárműadó és a benzin adójának csökkentése -- adta hírül a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Ausztria a német példát követve legkésőbb 2003 júliusáig bevezeti a teherautókra kivetett autópályadíjat -- közölte Monika Forstinger közlekedési miniszter. Az útdíj -- a Der Standard értesülése szerint -- kilométerenként egy és két schilling között lesz, valamivel a tervezett német árak alatt. Az első teljes évben a tárca 4,2 milliárdos bruttó bevételre számít, amiből 2,8-3,0 milliárd jutna az autópályákat üzemeltető társaságnak -- írta a Die Presse.
Az osztrák zöldek német társaikhoz hasonlóan azt szorgalmazzák, hogy a teherautókra -- svájci minta alapján -- ne csak az autópályákon, hanem valamennyi közúton vessék ki a díjat. A bécsi Gazdaságkutató Intézet (WIFO) tanulmányban hívta fel a figyelmet a kelet--nyugati átmenőforgalom valószínűleg jelentős növekedésére az EU-bővítés után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.