BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eddig 154 milliárd a MAK-nak

Eddig a Betonút Rt., Vegyépszer Rt. alkotta Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) több mint 154 milliárd forint állami pénzhez jutott, nagy részéhez pályázat nélkül. A Világgazdaság értesülése szerint a sztrádaprogram újabb két projektjének építésére kap megbízást.

A Betonút Rt., Vegyépszer Rt. alkotta Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) várhatóan még az idén a sztrádaprogram újabb két projektjének építésére kap megbízást -- értesült lapunk. Ezt a MAK szóvivője a szerződés megkötéséig nem kívánta kommentálni. Eddig a duó 136,8 milliárd forint értékű autópálya-építéshez jutott hozzá pályázat nélkül, közbeszerzés révén pedig további mintegy 17,5 milliárd forint értékű állami közútépítéshez.
A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az M30-as autópálya Emőd és Miskolc közötti mintegy 24 kilométeres, valamint az M70-es autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út Letenye--Tornyiszentmiklós--országhatár közötti, húsz kilométeres szakaszának megépítéséről tárgyal a MAK-kal -- erősítették meg lapunk értesülését több forrásból. A két projekt része a kormány októberben elfogadott 2015-ig szóló gyorsforgalmi útfejlesztési programjának, ezen belül pedig a legkésőbb 2003 végéig megkezdendő feladatok között szerepelnek.
Információink szerint az említett két beruházás jelenleg az ajánlatkérési szakaszban van. Az NA Rt. azonban szeretné még az idén megkötni a szerződéseket.
Információink szerint az említett 44 kilométeren kívül a Polgárnál soron kívül megépülő összességében nyolc kilométeres bekötő-, valamint elkerülő utat is a MAK építi majd. Úgy tudjuk, már az ártárgyalásoknál tartanak az Nemzeti Autópálya Rt.-vel.
A legújabb sztrádaprogram három csoportba osztotta a munkák indulását. Az elsőbe tartozó projekteket 2003. december 31-ig, a másodikban lévőket 2004--2008 között, míg a harmadikba soroltakat 2009--2012 között kell megkezdeni. Az utóbbi sztrádatervek közül -- információink szerint --soknál még csak a két végpont adott.
A MAK-nak, illetve a Vegyépszer--Ganz Acélszerkezet alkotta Magyar Hídépítő Konzorciumnak (MHD) a sztrádaprogram öt épülő projektjére összesen 136,8 milliárd forint értékű szerződése van az NA Rt.-vel. Ebből 69,5 milliárd forint az M3-as Füzesabony és Polgár közötti szakaszára, az M3-as hídjaira 14,2 milliárd, az M9-es autóútra 13 milliárd, a szekszárdi Duna-hídra 9,3 milliárd, az M7-es munkálataira pedig 30,8 milliárd forint.
A Betonút és a Vegyépszer a költségvetésből finanszírozott közútfejlesztésekre az idén indított közbeszerzések eredményeként további összesen mintegy 17,5 milliárd forint megbízást nyert el. Közülük a 61-es út Kaposvárt elkerülő szakaszára kiírt pályázat kapcsán -- amelyen a Vegyépszer 4,5 milliárdos ajánlatával győzött -- Keller László szocialista országgyűlési képviselő kezdeményezésére a Közbeszerzések Tanácsa jogorvoslati eljárást indított. A testület az MTI tegnapi híre szerint az eljárást megszüntette.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.