A Betonút Rt., Vegyépszer Rt. alkotta Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK) várhatóan még az idén a sztrádaprogram újabb két projektjének építésére kap megbízást -- értesült lapunk. Ezt a MAK szóvivője a szerződés megkötéséig nem kívánta kommentálni. Eddig a duó 136,8 milliárd forint értékű autópálya-építéshez jutott hozzá pályázat nélkül, közbeszerzés révén pedig további mintegy 17,5 milliárd forint értékű állami közútépítéshez.
A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. az M30-as autópálya Emőd és Miskolc közötti mintegy 24 kilométeres, valamint az M70-es autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út Letenye--Tornyiszentmiklós--országhatár közötti, húsz kilométeres szakaszának megépítéséről tárgyal a MAK-kal -- erősítették meg lapunk értesülését több forrásból. A két projekt része a kormány októberben elfogadott 2015-ig szóló gyorsforgalmi útfejlesztési programjának, ezen belül pedig a legkésőbb 2003 végéig megkezdendő feladatok között szerepelnek.
Információink szerint az említett két beruházás jelenleg az ajánlatkérési szakaszban van. Az NA Rt. azonban szeretné még az idén megkötni a szerződéseket.
Információink szerint az említett 44 kilométeren kívül a Polgárnál soron kívül megépülő összességében nyolc kilométeres bekötő-, valamint elkerülő utat is a MAK építi majd. Úgy tudjuk, már az ártárgyalásoknál tartanak az Nemzeti Autópálya Rt.-vel.
A legújabb sztrádaprogram három csoportba osztotta a munkák indulását. Az elsőbe tartozó projekteket 2003. december 31-ig, a másodikban lévőket 2004--2008 között, míg a harmadikba soroltakat 2009--2012 között kell megkezdeni. Az utóbbi sztrádatervek közül -- információink szerint --soknál még csak a két végpont adott.
A MAK-nak, illetve a Vegyépszer--Ganz Acélszerkezet alkotta Magyar Hídépítő Konzorciumnak (MHD) a sztrádaprogram öt épülő projektjére összesen 136,8 milliárd forint értékű szerződése van az NA Rt.-vel. Ebből 69,5 milliárd forint az M3-as Füzesabony és Polgár közötti szakaszára, az M3-as hídjaira 14,2 milliárd, az M9-es autóútra 13 milliárd, a szekszárdi Duna-hídra 9,3 milliárd, az M7-es munkálataira pedig 30,8 milliárd forint.
A Betonút és a Vegyépszer a költségvetésből finanszírozott közútfejlesztésekre az idén indított közbeszerzések eredményeként további összesen mintegy 17,5 milliárd forint megbízást nyert el. Közülük a 61-es út Kaposvárt elkerülő szakaszára kiírt pályázat kapcsán -- amelyen a Vegyépszer 4,5 milliárdos ajánlatával győzött -- Keller László szocialista országgyűlési képviselő kezdeményezésére a Közbeszerzések Tanácsa jogorvoslati eljárást indított. A testület az MTI tegnapi híre szerint az eljárást megszüntette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.