Az Európai Bizottság már kialakította előzetes álláspontját a hét magyar derogációs igénnyel kapcsolatban -- tette hozzá Kazatsay az MTI szerint. A szabad légtérhasználat terén az EU nem lát lehetőséget a kért halasztásra, és a nehézgépjárművek súlyadójánál is csak a belföldön közlekedő teherautóknál fogadják el azt.
Brüsszel elfogadta azt, hogy valamennyi közút csak 2008-tól válik alkalmassá a 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek fogadására. A külföldi vasúttársaságok számára a szabad pályahasználatot 2006-ig elhalaszthatja Magyarország. Az EU álláspontja szerint a csatlakozás után egy évvel már nem szállhatnak le Ferihegyen zajos repülőgépek. Kazatsay Zoltán szerint ezt könnyen tudja teljesíteni Magyarország.
A csatlakozási tárgyalások közlekedési fejezete várhatóan csak 2002 első felében zárulhat le -- mondta Kazatsay Zoltán, a közlekedési tárca integrációs helyettes államtitkára egy szakmai fórumon. Emlékeztetett arra, hogy a fejezetet az eredeti tervek szerint 2001. november 28-án kellett volna lezárni. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.