A javaslat lényegében a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) októberi montreali találkozóján elfogadott szabályozásnak az uniós joganyagba integrálását jelentené. Ez lehetőséget ad arra, hogy a repülőterek kitiltsák forgalmukból az ICAO zajnormájának "éppen megfelelő" légi járműveket, melyek öt decibelre vagy jobban megközelítik a tűréshatárt -- írta az EurActiv.
Az új irányelv megoldaná az Egyesült Államokkal amiatt folyó vitát, hogy a korábbi rendelettervezet értelmében jövő év áprilisától kitiltották volna az Európai Unióból a zajcsökkentő berendezéssel felszerelt előző generációs repülőgépek leghangosabb példányait. Az EU-n kívül regisztrált, e körbe tartozó gépek közül csak az 1999. április 1-je óta az unióban működők repülhettek volna tovább. Az irányelvtervezetet -- melyet a tagállamoknak és az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia -- december 7-én terjesztik be a közlekedési miniszterek tanácsának.
Az Európai Bizottság irányelvtervezetet fogadott el a légi közlekedésből származó zaj problémájának kezelésére. Az intézkedés a zajterheléstől leginkább sújtott repülőtereket venné célba, és akár a legzajosabb gépek kitiltására is lehetőséget adna a légikikötőknek. Az irányelv elfogadása egyben egy korábban javasolt rendelettervezet visszavonását is jelentené, mely vita forrása az EU és az Egyesült Államok között -- közölte az EUbusiness. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.