A HM megbízott szóvivője hozzátette: a Magyar Honvédség létszáma 45 ezer fő (ezzel a MÁV Rt. után a második legnagyobb munkáltató az országban), s évente 3-4 ezer új munkavállaló felvételére van szüksége.
A televíziós reklámokkal támogatott kampány szeptember 7-én indult, amikor 2700 fiatal munkanélkülit vittek el (a munkaügyi központok segítségével) egy veszprémi hadgyakorlatra. A rendezvénysorozat november 30-án a Petőfi Csarnokban tartott kampányzáró "bulin" ért véget. Ebben az időszakban (három hónap alatt) háromezren jelentkeztek legénységi állományú szerződéses katonának a hadseregbe, míg az év többi részében (kilenc hónap alatt) összesen csak ötezren ajánlkoztak a honvédségbe. A marketingmunkát nagymértékben segítették a július 1-jén felállított toborzóirodák, amelyek 137 munkatársa (valamennyi megyében és Budapesten) egész évben folyamatosan végzi a toborzást.
Legfontosabb bázisaik a középiskolák és a megyei munkaügyi központok. Erdélyi Lajos nagy jelentőséget tulajdonít annak, hogy a toborzókampányt szakemberek által készített közvélemény-kutatás előzte meg, majd a marketingmunkát profi reklámcégekre bízták. Nyáron próbakampányokat tartottak, de a sikerhez hozzájárult az új szolgálati törvény elfogadása és az illetmények jelentős emelése is. A toborzás során egyelőre csak egyetlen foglalkoztatási csoportra összpontosítottak: a sorkatonák kiváltására alkalmas szerződéses legénységi állomány feltöltésére. Január 1-jétől az ő fizetéseiket 75 százalékkal emelik.
A jelenlegi szerkezetben hatezer legénységi helyet kívánnak szerződéses katonákkal betölteni, ebből eddig három és fél ezer státus "kelt el". Jövőre két kampányidőszakot terveznek (tavasszal és ősszel), s azt remélik, hogy ezt az állományt teljes egészében feltöltik. A fluktuáció mellett azonban a toborzóirodáknak azzal kell számolniuk, hogy 2006-ig a szerződéses legénységi létszámot kilencezer főre kell emelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.