Sikerrel zárnak a toborzóirodák
A HM megbízott szóvivője hozzátette: a Magyar Honvédség létszáma 45 ezer fő (ezzel a MÁV Rt. után a második legnagyobb munkáltató az országban), s évente 3-4 ezer új munkavállaló felvételére van szüksége.
A televíziós reklámokkal támogatott kampány szeptember 7-én indult, amikor 2700 fiatal munkanélkülit vittek el (a munkaügyi központok segítségével) egy veszprémi hadgyakorlatra. A rendezvénysorozat november 30-án a Petőfi Csarnokban tartott kampányzáró "bulin" ért véget. Ebben az időszakban (három hónap alatt) háromezren jelentkeztek legénységi állományú szerződéses katonának a hadseregbe, míg az év többi részében (kilenc hónap alatt) összesen csak ötezren ajánlkoztak a honvédségbe. A marketingmunkát nagymértékben segítették a július 1-jén felállított toborzóirodák, amelyek 137 munkatársa (valamennyi megyében és Budapesten) egész évben folyamatosan végzi a toborzást.
Legfontosabb bázisaik a középiskolák és a megyei munkaügyi központok. Erdélyi Lajos nagy jelentőséget tulajdonít annak, hogy a toborzókampányt szakemberek által készített közvélemény-kutatás előzte meg, majd a marketingmunkát profi reklámcégekre bízták. Nyáron próbakampányokat tartottak, de a sikerhez hozzájárult az új szolgálati törvény elfogadása és az illetmények jelentős emelése is. A toborzás során egyelőre csak egyetlen foglalkoztatási csoportra összpontosítottak: a sorkatonák kiváltására alkalmas szerződéses legénységi állomány feltöltésére. Január 1-jétől az ő fizetéseiket 75 százalékkal emelik.
A jelenlegi szerkezetben hatezer legénységi helyet kívánnak szerződéses katonákkal betölteni, ebből eddig három és fél ezer státus "kelt el". Jövőre két kampányidőszakot terveznek (tavasszal és ősszel), s azt remélik, hogy ezt az állományt teljes egészében feltöltik. A fluktuáció mellett azonban a toborzóirodáknak azzal kell számolniuk, hogy 2006-ig a szerződéses legénységi létszámot kilencezer főre kell emelni.


