A leggyorsabban Hollandiában és Görögországban hódít az euróval való fizetés szokása, itt péntekre már a készpénzes tranzakciók több mint 80 százalékát az új valuta segítségével bonyolították le. Németországban és Ausztriában 50 és 65 százalék közötti az euró aránya a készpénzes fizetéseknél, míg Francia-, Olasz- és Spanyolországban 25-50 százalék közötti.
Problémák persze szép számmal akadnak: továbbra is hosszú sorok kígyóznak a bankfiókok előtt, a francia és holland kiskereskedők euróhiányról panaszkodnak. Ez utóbbi részben abból a (szakértőket is meglepő) fejleményből adódik, hogy a lakosság főleg a kisebb címletű régi bankjegyeit váltja be a bankoknál, míg a nagyobb címleteket inkább az áruházakban költik el a polgárok. A holland jegybanknak terven felüli, sürgősségi eurószállítmányokat kellett útnak indítania a nagyobb áruházakba - tudósít a Financial Times.
Egyes francia kereskedelmi pénzintézetek nem hajlandók ingyen átváltani a frankbankókat euróra (pedig ez kötelességük lenne), a Benelux országokban pedig amiatt merült fel sok panasz, hogy az ATM-ek túlságosan nagy címletű euróbankjegyeket adnak ki. Finnországban a jegybank igaznak nevezte azokat a híreszteléseket, hogy hologram nélküli euróbankók kerültek forgalomba, de ezek a közlés szerint nem hamisítványok - a finn pénzjegynyomda elismerte, hogy mintegy 60 darab bankjegyről gyártási hiba következtében lemaradt a valódiság eme fontos bizonyítéka. A német Focus magazin beszámolója szerint egy 130 termékre kiterjedő, hat német nagyvárosban végzett felmérés azt mutatta, hogy az árak csekély mértékben emelkedtek az átállás miatt.
Mindezen problémák dacára az átállás továbbra is sikeres - értenek egyet a szakértők. A nagy szupermarketek zöme a Reuters beszámolója szerint komolyabb zökkenők nélkül vészelte át a szombati bevásárlási rohamot is, amikor pedig Pedro Solbes brüsszeli monetáris biztos adatai szerint összességében több készpénzes tranzakció történt az eurózónában, mint a megelőző négy nap során összesen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.