Felemás makroadatok kerültek nyilvánosságra tegnap Németországban. Míg Gerhard Schröder kancellár számára jól jöhet a szeptemberi választásokon, hogy december óta először végre csökkent a munkanélküliség, addig a márciusi inflációs adat nem túl biztató az egész eurózóna szempontjából.
A szezonális hatásoktól megtisztított adatok szerint 3,97 millióra csökkent a munkanélküliek száma, ami a munkaképes lakosság százalékában mérve a februári 10,4-hez képest márciusban már csak 10,0 százalékos rátát jelent.
Ez az adat azért is bír nagy jelentőséggel, mert az utóbbi időben több nagyvállalat is csőd közeli helyzetbe került. A bajor KirchMedia dolgozóinak mintegy fele, 3000-4000 ember veszítheti el munkáját. Ugyanakkor amellett, hogy több vállalat még mindig leépítésekben gondolkodik, akadnak olyanok is, amelyek a munkapiac keresleti oldalát erősítik. A Metro AG bejelentette, hogy a jövőben 7000 új munkahely létrehozását tervezi.
Kevésbé biztatóan alakult ellenben az infláció Németországban a múlt hónapban. A fogyasztói árak márciusban 0,2 százalékkal emelkedtek, ami éves szinten a februári 1,7 százalékhoz képest magasabb, 1,8 százalékos fogyasztói árindex-növekedést jelent. A gyorsuló infláció mögött egyértelműen a rohamtempóban emelkedő olaj- és energiaárak állnak. Az Európai Központi Bank (ECB) már korábban jelezte, hogy az olaj drágulása rövid idő alatt jelentkezhet az inflációban. Németország szempontjából egyébként nem igazán nyugtalanító az 1,8 százalékos fogyasztói árnövekedés, hiszen ez alatta van az ECB 2,0 százalékos inflációs céljának. Az egész eurózónát tekintve azonban nem túl biztató a német adat. Mivel a trend emelkedő, így várhatóan a harmonizált európai infláció csökkenése is késik majd. (LÁ)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.