A hét elején ismét megnyitották a Mont Blanc-alagutat a 19 tonnás súlyt meg nem haladó tehergépjárművek előtt. A Financial Times jelentése szerint a 39 halálos áldozatot követelő 1999. márciusi tűzeset óta most először nyílt meg a lehetőség a közúti teherszállítók előtt, hogy igénybe vegyék az Olaszországot Franciaországgal összekötő alpesi alagutat. Lezárását megelőzően ezen keresztül bonyolódott a francia Alpokon átmenő közúti teherforgalom 40 százaléka. A többi a közeli völgyben lévő Fréjus-alagúton vagy a nagy kerülővel járó tengerparti úton történt. A nehéz tehergépjárművek, melyek aránya a közúti szállításban mintegy 80 százalékos, továbbra is ez utóbbi két útvonalat kénytelenek választani.

Legkorábban a francia elnökválasztás után, június 25-ét követően nyílhat meg az alagút a teljes teherforgalom előtt. Az államfői tisztségért ringbe szálló Lionel Jospin szocialista miniszterelnök addig tartózkodni fog a korlátozás feloldásától, ugyanis a zöldek szavazataira is szüksége lehet a győzelemhez. Környezetvédő szervezetek becslése szerint a teherautók háromszor annyi szennyező anyagot bocsátanak ki, míg felkapaszkodnak a Mont Blanc-alagút bejáratáig, mintha a völgyben közlekednének. Mióta az alagutat lezárták, a korábbi töredékére csökkent a környezetszennyezés Chamonix környékén; ennek a Fréjus-alagút felé vezető útvonal mentén lakók látták kárát, ugyanis a forgalom jelentős része oda tevődött át.

VG-összeállítás