Várhatóan pénteken nyitják meg a forgalom előtt az M7-es autópálya új szakaszát, így Budapesttől Zamárdiig autópályán lehet haladni. A most elkészült 21 kilométeres jobb pályáról tegnap este vonultak le az építők - mondta lapunknak Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő konzorcium (MAK) szóvivője.
A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. tavaly márciusban írta alá az M7-es projektről a 30,8 milliárd forint értékű szerződést a MAK-kal. Eszerint a jobb pálya felújításának, a bal Székesfehérvár-Érd közötti harmadik sávjának, valamint az Aliga-Zamárdi közötti új fél pályának a megépítési határideje 2002. április 30-a volt. A MAK-ot alkotó Betonút-Vegyépszer duó az első két munkát tavaly novemberben befejezte.
Az M7-es bal pályájának a felújítása - mint arról korábban hírt adtunk - a közelmúltban kezdődött el. A munka három (a 23-29., a 65-73. és a 80-89. kilométerszelvény közötti) szakaszon indult, és július elejéig két továbbin is megkezdődik. Az építők júliusban és augusztusban tekintettel lesznek a nyári csúcsforgalomra, és azt a tervek szerint a lehető legkevésbé zavarják. Szeptembertől azonban ismét nagy erővel dolgoznak tovább a balatoni sztráda 110. és 17. kilométerszelvény közötti, Budapest felé vezető szakaszán.
Az M7-es Zamárdi és Érd közötti bal pályájának felújításáról szóló, 24,8 milliárd forint értékű szerződést az idén január közepén írta alá az NA Rt. a MAK-kal. A mintegy 93 kilométeres szakasszal 2002. november 30-ig kell elkészülni. A felújításnak része egyebek között a hosszirányú csatornázás, a keresztirányú vízelvezetés, a vadvédő rács, valamint a zajárnyékoló fal is. Száznál több hidat, alul- és felüljárót is felújítanak. A tegnaptól munkába vett három szakasz mintegy 15 hídján már el is kezdtek dolgozni.
A tervek szerint még ebben a fél évben megkezdődik az M7-es újabb két fázisának az építése. Az NA Rt. a Balatonszárszó-Ordacsehi közötti mintegy 25 kilométeres, valamint a horvát határtól visszafelé megvalósuló Becsehely-Letenye közötti, körülbelül tíz kilométeres sztrádaszakaszra is a MAK-tól kért ajánlatot. Ez utóbbi projekt része a szlovén határ felé való mintegy 25 kilométeres leágazás, a M70-es autópályává fejleszthető autóút Letenye és Tornyiszentmiklós között. Az alapköveket az első választási forduló hajrájában már letették. Mindkét projektre megvannak az engedélyek, és az előkészítő munkák (régészet, lőszermentesítés, területbiztosítás) is befejeződtek - mondták az NA Rt.-nél. Az elképzelések szerint az M7-M70-es projekt 2003. november 30-ára készül el, a Balatonszárszó-Ordacsehi szakaszt pedig egy évvel később adnák át.
A Zamárdi-Szárszó közötti szakasz fejlesztésére - a Kőröshegy körüli korábbi vita miatt - csak később kerül sor. A völgyhíd próbacölöpözése azonban már megkezdődött. Ordacsehi és Becsehely között is folynak az előkészületek.
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.