Várhatóan pénteken nyitják meg a forgalom előtt az M7-es autópálya új szakaszát, így Budapesttől Zamárdiig autópályán lehet haladni. A most elkészült 21 kilométeres jobb pályáról tegnap este vonultak le az építők - mondta lapunknak Turgyán Tamás, a Magyar Autópálya-építő konzorcium (MAK) szóvivője.

A Nemzeti Autópálya (NA) Rt. tavaly márciusban írta alá az M7-es projektről a 30,8 milliárd forint értékű szerződést a MAK-kal. Eszerint a jobb pálya felújításának, a bal Székesfehérvár-Érd közötti harmadik sávjának, valamint az Aliga-Zamárdi közötti új fél pályának a megépítési határideje 2002. április 30-a volt. A MAK-ot alkotó Betonút-Vegyépszer duó az első két munkát tavaly novemberben befejezte.

Az M7-es bal pályájának a felújítása - mint arról korábban hírt adtunk - a közelmúltban kezdődött el. A munka három (a 23-29., a 65-73. és a 80-89. kilométerszelvény közötti) szakaszon indult, és július elejéig két továbbin is megkezdődik. Az építők júliusban és augusztusban tekintettel lesznek a nyári csúcsforgalomra, és azt a tervek szerint a lehető legkevésbé zavarják. Szeptembertől azonban ismét nagy erővel dolgoznak tovább a balatoni sztráda 110. és 17. kilométerszelvény közötti, Budapest felé vezető szakaszán.

Az M7-es Zamárdi és Érd közötti bal pályájának felújításáról szóló, 24,8 milliárd forint értékű szerződést az idén január közepén írta alá az NA Rt. a MAK-kal. A mintegy 93 kilométeres szakasszal 2002. november 30-ig kell elkészülni. A felújításnak része egyebek között a hosszirányú csatornázás, a keresztirányú vízelvezetés, a vadvédő rács, valamint a zajárnyékoló fal is. Száznál több hidat, alul- és felüljárót is felújítanak. A tegnaptól munkába vett három szakasz mintegy 15 hídján már el is kezdtek dolgozni.

A tervek szerint még ebben a fél évben megkezdődik az M7-es újabb két fázisának az építése. Az NA Rt. a Balatonszárszó-Ordacsehi közötti mintegy 25 kilométeres, valamint a horvát határtól visszafelé megvalósuló Becsehely-Letenye közötti, körülbelül tíz kilométeres sztrádaszakaszra is a MAK-tól kért ajánlatot. Ez utóbbi projekt része a szlovén határ felé való mintegy 25 kilométeres leágazás, a M70-es autópályává fejleszthető autóút Letenye és Tornyiszentmiklós között. Az alapköveket az első választási forduló hajrájában már letették. Mindkét projektre megvannak az engedélyek, és az előkészítő munkák (régészet, lőszermentesítés, területbiztosítás) is befejeződtek - mondták az NA Rt.-nél. Az elképzelések szerint az M7-M70-es projekt 2003. november 30-ára készül el, a Balatonszárszó-Ordacsehi szakaszt pedig egy évvel később adnák át.

A Zamárdi-Szárszó közötti szakasz fejlesztésére - a Kőröshegy körüli korábbi vita miatt - csak később kerül sor. A völgyhíd próbacölöpözése azonban már megkezdődött. Ordacsehi és Becsehely között is folynak az előkészületek.

Munkatársunktól