Ausztriában legkorábban 2004 elején kezdődhet meg a nehéz-teherautókat terhelő autópályadíj alkalmazása, amit Németországban már jövőre be kíván vezetni a kormányzat (VG, 2002. június 13., 2. oldal). A németországihoz hasonló rendszerben a kilométerenkénti átlagos díj - az ottani 15 centtel szemben - Ausztriában 22, a maximális úthasználati tarifa pedig 27 cent lenne.
Az osztrák élelmiszer-termelők és -kereskedők a Der Standard szerint máris tiltakoznak a várható költség- és áremelkedések miatt. Az élelmiszer-ipari vállalatok szerint a drágulás az egész vertikumon, a termelésen, elosztáson és fogyasztáson végig fog söpörni, aminek árát végül mégis a lakossággal kell megfizettetni. A fuvarozási költségek emelkedése miatt elkerülhetetlenné válik, hogy eltérő távolságban lévő körzetekben eltérő árakat alkalmazzanak. Ennek - hangoztatják a termelők és a kereskedők - főleg a távoli, határ menti körzetek látják a kárát, ahol a lakosság egyre inkább a szomszéd államban fogja eszközölni nagybevásárlásait.
vg-összefoglaló
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.