A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) javaslatcsomagot dolgozott ki a vállalkozói szféra adminisztrációs működési felté-teleinek javítására - tájékoztatta lapunkat Parragh László, az MKIK elnöke. A kormánynak is elküldött anyagban döntően a költségvetést nem érintő, de a vállalkozói kedvet élénkítő elképzelések szerepelnek.
A kamara szerint módosítani kellene a saját gépjármű üzleti célú, illetve az üzleti gépjármű magáncélú használatának elszámolását. Úgy vélik, az adminisztráció csökkentésének legegyszerűbb módját a személyi jövedelmek után a munkáltató által teljesített befizetési kötelezettségek egyesítése jelentené. Azaz a vállalkozások egy számlára fizethetnék be a közterheket. Célszerűnek tartják a jelenlegi "egyablakos" rendszer továbbfejlesztését is. A kamara szerint a közbeszerzésben felesleges előírás, hogy az ajánlatkérő önkormányzat a területén székhellyel, telephellyel rendelkező ajánlattevőtől adófizetési igazolást kérjen. Szerintük elegendő lenne az ajánlattevő nemleges nyilatkozata.
Szabályozni kellene a különböző ellenőrzések tartalmát, vizsgálati szempontjait is - javasolja az MKIK. A vállalkozásokkal előzetesen közölni kellene az ellenőrzés tartalmi és időbeli menetrendjét. Az áfa-visszaigényléssel kapcsolatban szélesebb körben lehetővé kellene tenni a havi bevallás választását. Javasolják a jogosultság négymillió forintos korlátjának feloldását is. Parragh László reméli: már a 2003. évi szabályozásban mérséklődhetnek a vállalkozások adminisztrációs terhei.
Az MKIK kezdeményezte, hogy a kormány - többek között a kamara közreműködésével - hozzon létre az adminisztrációcsökkentést áttekintő szakértői bizottságot, az ott megfogalmazódó javaslatokat pedig építse be jogszabály-alkotási programjába. A kamara elvállalná e tevékenység koordinálását. (MK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.