Miközben az ÚTE Football Club szponzori bázisa lassan levonulni készül a Megyeri úti pályáról, az FTC-vel a magyar futballpiacon rekordösszegűnek számító támogatói szerződést kötött a Westel Mobil Távközlési Rt. A múlt héten aláírt kontraktus értelmében Magyarország vezető mobiltelekommunikációs szolgáltatója főtámogatója lesz a zöld-fehér együttesnek. Valószínűsíthető, hogy az FTC-nek nem a mutatott támadó játékával sikerült a csapathoz "igazolnia" a Westelt, a mérkőzéseik színvonala helyett az üzlet sokkal inkább köszönhető a csapat többségi tulajdonosának, a Várszegi Gábor vezette Fotex Rt.-nek. Az FTC Labdarúgó és Sport Kft. többségi tulajdonosa mondhatni jól taktikázott, és a magyarországi sportszponzorációban már régóta élenjáró vállalkozást állította a klub mellé. A két cég játéka egyáltalán nem ismeretlen egymás előtt, hiszen az európai kupaporondon kiemelkedően sikeres veszprémi férfi kézilabdacsapatnak fent nevezettek első számú szponzorai. A legnagyobb sportüzletek azonban Európa-szerte a labdarúgásban köttetnek. A Westel és a Fotex nem titkolt - sőt most már közös - célja, hogy a magyar futballban legerősebb márkanévként ismert FTC-t európai szintű sportvállalkozássá fejlesszék. Sugár András, a Westel Rt. vezérigazgatója a támogatás indoklásaként hangsúlyozta azt is: a távközlés után a labdarúgás fejlődik a leggyorsabban az európai piacon.
Szakértők ugyanakkor úgy vélik, Magyarországon a futballbiznisz gazdaságilag még mindig a kiaknázatlan területek közé tartozik. Igaz, ennek egyik legfőbb oka, hogy a magyar labdarúgásnak a nemzetközi kupaporondon mutatott teljesítménye egyelőre nem kecsegteti a befektetőjelölteket sok millió eurós bevétellel. De vajon kivétel lehet-e ez alól a Ferencváros? Az biztos, az eredményeket tekintve egyelőre még nem mutatkozik meg a legstabilabb gazdasági hátterű klub pénzügyi erőfölénye. A Fotex Rt. tavaly nyáron 2,4 milliárd forintos vételárért vásárolta meg a futballcsapatot működtető kft.-t. Az összeget 600 millió forintos részletekben törleszti a vállalat. Ma már arról is lehet hallani, hogy várhatóan még az idén rt.-vé alakul a kft. A tulajdonosoknak pedig nem titkolt célja az sem, hogy jövőre a kelet-európai labdarúgóklubok közül elsőként az FTC-t vigyék a tőzsdére.
Szakértők szerint azonban 2,4 milliárdból az európai porondon nem lehet sikercsapat az FTC. A Westel ugyan nem hozta nyilvánosságra támogatásának összegét, egyes információk szerint azonban a kétéves kontraktus évi 200 millió forintos pénzügyi segítséget hoz a csapatnak. A kiugró sikerhez tehát valószínűleg még mindig százmilliók szükségesek. Kérdéses persze, kik lehetnek azok az újabb potenciális üzleti befektetőjelöltek, akik a ferencvárosi futballbizniszben befektetésük megtérülését merik remélni.
Miközben az FTC szponzori bázisa erősödött, az első számú fővárosi riválistól, az Újpesttől a csapat több támogatója is eligazol. Nemrég még kiválóan erősítette a klub gazdasági bázisát az ÚTE, manapság azonban egyre jobban botladozik a szponzorok Megyeri úti teljesítménye. Pedig miután a Magyar Fejlesztési Bank 500 millió forintos befektetéssel 20 százalékos tulajdonrészt szerzett az Újpest Football Club Kft.-ben, a Mol Rt. és az OTP Rt. is hosszú távú szerződést kötött a lilákkal. Sőt, nemsokára kiderült, hogy a Magyar Posta Rt. és a Szerencsejáték Rt. is az ÚTE-ben látta a legnagyobb fantáziát, amelyet kontraktusban is megerősített. Ezzel a szponzori háttérrel több száz millió forint támogatást kapott a csapat. Nem véletlen, hogy az ÚTE büdzséje a 2002/2003-as szezonban már elérte a 680 millió forintot. Miután azonban a kormányváltással az idén új tulajdonosa lett az ÚTE első számú szponzorainak, a taktika megváltozott.
Sőt ma már az is biztos, hogy sem a Szerencsejáték Rt., sem pedig a Magyar Posta Rt. nem szponzorálja tovább az ÚTE-t, a vállalatok szerződéseik felbontását kezdeményezték. Ráadásul hasonlóan cselekedett a Magyar Villamos Művek Rt. is. Mindezek ellenére az öltözői hírek szerint egyelőre nincsen gond a játékosok "pénzügyi mozgatásával".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.