Rétegigényeket elégítenek ki
Két kiállítás és vásárral gazdagodott a turisztikai rendezvények köre az idei ősztől. A rétegigények kielégítését szolgálja a téli-tavaszi külföldi luxusutazásokat és az exkluzív hazai lehetőségeket felvonultató Cocktail Budapesti Utazási Szalon, illetve a hazai gyógyturisztikai, fitnesz-wellness lehetőségeket bemutató Spa - egészségturisztikai kiállítás. A Cocktailt az idén második évben szervezte meg a Turizmus Kft., a Geomédia Rt. szervezésében megtartott Spa kiállításon az idén elsőként vehettek részt szolgáltatók és a pihenni vágyók. Emellett novemberben 12.-szer szervezte meg a téli sportok vásárát, a Hó-show-t a Hungexpo Rt.
Míg tavaly veszteséggel zárt a Cocktail Budapesti Utazási Szalon, addig az idén már nullszaldós volt a rendezvény, hiszen jelentősen nőtt a részt vevő cégek s az érdeklődő vendégek száma is. A tavalyi indulás után az idén már nemcsak a luxus külföldi és hazai exkluzív hazai kínálatot mutatták be a nagyközönségnek, hanem az utazási irodák igénye alapján a vállalati partnerek számára szakmai napot is szervezett a Turizmus Kft. Az utazói igények változását mutatja, hogy a november közepén megszervezett Cocktailon már arányaiban jóval több volt a belföldi exkluzív kínálatot bemutatók kastélyszálló, fitnesz-wellness hotel - mondta Szebeni Zsolt, a Turizmus Kft. ügyvezetője. Az elmúlt két év tapasztalata azt mutatja, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a belföldi kínálatra, hiszen van igény a cégeknél a bemutatkozásra, s a látogatók is igénylik a koncentráltságot. A belföldi megjelenéshez a vállalkozásoknak az idén a Magyar Turizmus (MT) Rt. is adott pénzügyi támogatást. A Turizmus Kft. egyébként tavaly, ez évben és a jövőben is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a luxusutazásokat vásárló látogatókat exkluzív környezetben fogadják.
Új keletű kínálatot mutatott be a Geomédia Rt. Spa - egészségturisztikai kiállítás és vásár rendezvénye, hiszen itt olyan gyógy-, fitnesz- és wellnesshotelek, szolgáltatók mutatkoztak be, amelyeknek a korábbi években még nem volt speciális megjelenési lehetőségük. Mint Oláh Ingrid, a rendező Geomédia Rt. illetékese elmondta, a háromnapos rendezvényt egy szakmai konferenciával kezdték, s két nap a látogatóké volt. A Spa nulla szaldóval zárt, igaz, a 30 millió forintos rendezési költséghez az MT Rt. 50 százalékos támogatást adott. Ennek legfőbb oka volt, hogy a jövő évet az MT Rt. az egészségturizmus évének nyilvánította, ezért indokoltnak tarotta, hogy pénzzel is segítse a rendezvényt. A Spának a hagyományteremtés a célja már rövid távon, míg középtávon közép-európai regionális rendezvénnyé szeretnék fejleszteni a ma még magyar kiállítást - mondta Oláh Ingrid. Ezért jövőre már több külföldi kiállítót szeretnének megnyerni.
Az idén rekordszámú részvevővel tartották meg a már 12 éves Hó-show kiállítás és vásárt, amely a téli sportok kínálatát mutatta be. Mint Tihanyi Klára kiállítási igazgató elmondta, az elmúlt öt évben ha lassan is, de folyamatosan emelkedett mind a résztvevők, mint a látogatók száma. Az utazási irodák és a síeléshez kapcsolódó kereskedelmi cégek részvétele mellett egyre nagyobb az igény a különféle szakmai programok iránt. Így az idén megrendezték - újdonságképpen - a síoktatók szakmai, illetve bemutatkozó fórumát. Mindkettő iránt igen nagy volt az érdeklődés.


