Két kiállítás és vásárral gazdagodott a turisztikai rendezvények köre az idei ősztől. A rétegigények kielégítését szolgálja a téli-tavaszi külföldi luxusutazásokat és az exkluzív hazai lehetőségeket felvonultató Cocktail Budapesti Utazási Szalon, illetve a hazai gyógyturisztikai, fitnesz-wellness lehetőségeket bemutató Spa - egészségturisztikai kiállítás. A Cocktailt az idén második évben szervezte meg a Turizmus Kft., a Geomédia Rt. szervezésében megtartott Spa kiállításon az idén elsőként vehettek részt szolgáltatók és a pihenni vágyók. Emellett novemberben 12.-szer szervezte meg a téli sportok vásárát, a Hó-show-t a Hungexpo Rt.
Míg tavaly veszteséggel zárt a Cocktail Budapesti Utazási Szalon, addig az idén már nullszaldós volt a rendezvény, hiszen jelentősen nőtt a részt vevő cégek s az érdeklődő vendégek száma is. A tavalyi indulás után az idén már nemcsak a luxus külföldi és hazai exkluzív hazai kínálatot mutatták be a nagyközönségnek, hanem az utazási irodák igénye alapján a vállalati partnerek számára szakmai napot is szervezett a Turizmus Kft. Az utazói igények változását mutatja, hogy a november közepén megszervezett Cocktailon már arányaiban jóval több volt a belföldi exkluzív kínálatot bemutatók kastélyszálló, fitnesz-wellness hotel - mondta Szebeni Zsolt, a Turizmus Kft. ügyvezetője. Az elmúlt két év tapasztalata azt mutatja, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a belföldi kínálatra, hiszen van igény a cégeknél a bemutatkozásra, s a látogatók is igénylik a koncentráltságot. A belföldi megjelenéshez a vállalkozásoknak az idén a Magyar Turizmus (MT) Rt. is adott pénzügyi támogatást. A Turizmus Kft. egyébként tavaly, ez évben és a jövőben is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a luxusutazásokat vásárló látogatókat exkluzív környezetben fogadják.
Új keletű kínálatot mutatott be a Geomédia Rt. Spa - egészségturisztikai kiállítás és vásár rendezvénye, hiszen itt olyan gyógy-, fitnesz- és wellnesshotelek, szolgáltatók mutatkoztak be, amelyeknek a korábbi években még nem volt speciális megjelenési lehetőségük. Mint Oláh Ingrid, a rendező Geomédia Rt. illetékese elmondta, a háromnapos rendezvényt egy szakmai konferenciával kezdték, s két nap a látogatóké volt. A Spa nulla szaldóval zárt, igaz, a 30 millió forintos rendezési költséghez az MT Rt. 50 százalékos támogatást adott. Ennek legfőbb oka volt, hogy a jövő évet az MT Rt. az egészségturizmus évének nyilvánította, ezért indokoltnak tarotta, hogy pénzzel is segítse a rendezvényt. A Spának a hagyományteremtés a célja már rövid távon, míg középtávon közép-európai regionális rendezvénnyé szeretnék fejleszteni a ma még magyar kiállítást - mondta Oláh Ingrid. Ezért jövőre már több külföldi kiállítót szeretnének megnyerni.
Az idén rekordszámú részvevővel tartották meg a már 12 éves Hó-show kiállítás és vásárt, amely a téli sportok kínálatát mutatta be. Mint Tihanyi Klára kiállítási igazgató elmondta, az elmúlt öt évben ha lassan is, de folyamatosan emelkedett mind a résztvevők, mint a látogatók száma. Az utazási irodák és a síeléshez kapcsolódó kereskedelmi cégek részvétele mellett egyre nagyobb az igény a különféle szakmai programok iránt. Így az idén megrendezték - újdonságképpen - a síoktatók szakmai, illetve bemutatkozó fórumát. Mindkettő iránt igen nagy volt az érdeklődés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.