Széles körű kampányt és tájékoztató rendszert indít útjára mától az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány (EUK). A legfontosabb kommunikációs cél, hogy az április 12-i referendumon magas részvételi arány mellett magas legyen az EU-csatlakozást támogatók száma is - hangsúlyozta Somody Imre, a közalapítvány kuratóriumának elnökhelyettese. Egyúttal hozzátette: a következő hetekben jó lenne az unió számára demonstrálni azt is, hogy a csatlakozás kérdésével kapcsolatban nemzeti egység alakult ki. A ma induló és március 15-ig tartó kampány keretein belül a sajtóban újsághirdetések, a televízióban reklámfilmek, a szabadtéri reklámhordozók közül óriásplakátok hirdetik a tájékoztató programot, s a járműveken, valamint a metrókapaszkodókon is láthatók az EU-csatlakozást népszerűsítő reklámok. Az ugyancsak mától induló tudásbázis-alapú tájékoztató program célja, hogy a magyar lakosság felkészülten, a megfelelő ismeretek birtokában döntsön az uniós tagságról. Ennek érdekében információs szolgálatot állítottak fel, amelyet a 181-es telefonszámon lehet hívni. A lakosság kérdéseire 15 fős operátori csapat keres választ, de a stáb, amennyiben szükséges, akár 90 főre is növelhető - mondta a tegnapi sajtótájékoztatón Suba János. Az EUK ügyvezető igazgatója szólt arról is, hogy a beérkező kérdések és a rájuk adott válaszok bekerülnek a telefonközpont adatbázisába. Szerinte két-három hét szükséges ahhoz, hogy megfelelő színvonalúra bővítsék a bázist. A lakosság tájékoztatása telefonos visszahívással, postai úton és elektronikus levélben történik majd.