A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) - mint arról lapunk korábban beszámolt -, a közúti közlekedési szolgáltatók ellehetetlenülésétől tartva, január 24-én a miniszterelnökhöz fordult levélben. Ebben összegezte a szakma helyzetét, problémáit, kéréseit és elvárásait. A levelükre a múlt héten érkezett 18 pontos választ a Fuvosz rendkívüli ügyvezetőségi ülésén értékelte - mondta lapunknak Peredi Péter főtitkár.
A fuvarozók a felvetett 18 kérdésből csak hatot tartanak teljesen rendezettnek, hatot pedig részben megoldottnak. Úgy döntöttek, hogy ez utóbbiak esetében a jelenlegi nemzetközi helyzetre, valamint az EU-s népszavazásra tekintettel most elállnak a korábban kilátásba helyezett demonstrációtól.
A megoldatlanul maradt hat probléma rendezéséről azonban a Fuvosz nem mond le. Így továbbra is ragaszkodnak ahhoz, hogy a közúti szolgáltatók a vasúthoz és a mezőgazdasághoz hasonlóan az üzemanyagok jövedéki adóját visszaigényelhessék. Nem tágítanak attól a kéréstől sem, amely szerint hatékony intézkedést kérnek a feketefuvarozók ellen. Ennek érdekében szorgalmazzák, hogy a fuvardíj áfáját csak az igényelhesse vissza, aki bizonyíthatóan fuvarozóval, és nem saját számlás szállítóval végeztette a fuvarozást. Teljesítetlen javaslataik között szerepel, hogy közútjaink védelmében a bányáknál és egyéb felrakóhelyeken tegyék kötelezővé a mérlegelést. Szükségesnek tartják a matricás sztrádadíjképzés gyakorlatának a megváltoztatását is. Fenntartják az útalap-visszaállítási igényüket és annak társadalmi ellenőrzését. El kellene halasztani a pihenő- és vezetési időről szóló szabály betartatását addig, míg az ehhez szükséges infrastruktúra (biztonságos parkolók, szociális lehetőségek) nem épül ki az utak mentén.
Az érdekképviselet a szerintük még teljesen megoldatlan hat problémával ismét a miniszterelnökhöz fordul levélben - tudtuk meg a főtitkártól. Ebben azt is jelzik, hogy amennyiben ezekben a kérdésekben április 15-ig nem kezdődnek meg a tárgyalások, úgy a demonstrációt sem tartják kizártnak.
Peredi Péter a hat, teljesen megoldottnak tekintett probléma között elsőként említette, hogy a belföldi fuvarozók ismét igényelhetik a Széchenyi-kártyát. A szállítmányozó szakmával kapcsolatos szabályozásának kidolgozása is megkezdődött. Balátják, hogy a fuvarozók járműbeszerzésének, illetve informatikai fejlesztésének támogatására a korábbiaktól eltérően nincsenek külön pályázatai a szakmának. Sajnálattal veszik azonban tudomásul, hogy így lényegesen korlátozottabb a lehetőségük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.