A kormány - mint arról lapunkban korábban beszámoltunk - február 1-jén döntött a sztrádaprogramról. A határozatra azonban egy hónapot kellett várni. A most nyilvánosságra került dokumentum szerint 2003-2006 között 420 kilométer új gyorsforgalmi útnak kell elkészülnie, emellett 425 kilométer építését, és további 803 kilométer építésének előkészítését kell megkezdeni.
A 2006-ig terjedő program teljesítéséhez 2002. évi árszinten az útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzatra 2004-ben százmilliárd forintot kell előirányozni. A kormányhatározat szerint a felzárkóztatási infrastruktúra fejlesztési alapprogram keretében 2003-ra megállapított 8,6 milliárd forint többlet 50 százalékát a gazdasági tárca biztosítja.
Másik felének forrására - a tárcák előirányzatai terhére - a pénzügyminiszternek azonnali határidővel kell előterjesztést tennie.
Jövőre az említett munkákra (szintén tavalyi árszinten) a fifa keretében 273,8 milliárd forintot szánnak, az országos közúthá-lózat kiemelt beruházásainak
finanszírozására pedig 7,4 mil-
liárd forint előirányzatot kell figyelembe venni. A programok megvalósításához be kívánják vonni az Európai Uniótól megszerezhető támogatást, de megvizsgálják más addicionális források lehetőségét is. Így a közigazgatási, valamint a magánvállalkozási társulás, valamint operatív lízing formájában bevonható magántőke felhasználásának feltételrendszerét és nagyságrendjét.
A kormány határozata szerint kezdeményezni kell az M5-ös autópálya koncessziós szerződésének módosítását is, mégpedig oly módon, hogy abban erősödjenek a közigazgatási-magánvállalkozói társulás elemei, és az autópálya koncessziós formában épüljön ki 2005 végéig. A szerződés módosítását annak figyelembevételével kell kezdeményezni, hogy a meglévő hitelek refinanszírozását is magába foglaló új finanszírozási csomag az útdíjak fajlagos szintjét érzékelhetően csökkentse. Továbbá, hogy a kapus díjszedés fenntartásával kiterjeszthető legyen a matricás rendszer, és ezzel jelentős kedvezményeket kapjanak az ott közlekedők. Mindennek a költségvetésre háruló pénzügyi terhek minimalizálásával kell járnia. A határidő 2003. szeptember 30-a, illetve folyamatos. Az infrastruktúrák létesítésének közérdekűségét és közhasznúságát megfelelően kezelő szabályozási javaslat kidolgozásnak határidejét pedig ez év december 31-ében szabta meg a kormány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.